صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰

معاون اتحادیه تشکل هایی قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی باید یک تحول در عرصه قرآن ایجاد کنند، گفت: در حال حاضر هشت هزار مؤسسه در سطح کشور داریم که به دلیل عدم توجه روز به روز تعدادی از آن ها تعطیل می شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، یدالله مشهور، معاون اتحادیه تشکل هایی قرآن و عترت کشور، 14 تیرماه در مراسم افتتاحیه طرح دانش افزایی مدیران مؤسسات قرآنی استان که در مجتمع نور مریوان برگزار شد، اظهار کرد: استان همیشه در صحنه کردستان همواره محور فعالیت های مستمر قرآنی بوده است.
وی با اشاره به ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این دو اتحادیه در تمام استان ها برای همسوسازی، همدلی، وحدت، جلوگیری از موازی کاری و ... با هم مدغم شدند که مرحله کشوری نیز به زودی در حال انجام است.
معاون اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور بیان کرد: ما باید در قالب این ادغام تمام توانمندی ها و پتانسیل های استان را زیر چتر یک اتحادیه واحد جمع کنیم و به خاطر نشر و معارف قرآن این کار را پیش ببریم.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از مؤسسات تاکنون این ادغام را نپذیرفته اند، اعلام کرد: در این راستا باید یک صله رحم قرآنی از سوی اتحادیه صورت گیرد و خود اتحادیه به سراغ آنها برود تا بتوانیم یک انسجام و وحدت را بین مؤسسات ایجاد کنیم.
مشهور اعلام کرد: وظیفه اتحادیه این است که مؤسسات را جمع آوری و برنامه های قرآنی واحدی را تدوین کند و بتواند همه مسایل را همسو کند تا بتواند به اهداف بلندمدت خود برسد.
وی افزود: باید مؤسسات را براساس توانمندی هایشان شناسایی کرده و به ارگان های مربوطه معرفی کنیم و براساس این توانمندی برنامه های قرآنی را برای آنها تدوین کنیم.
معاون اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با اعلام اینکه دشمن به دنبال گرفتن هویت فرهنگی ماست، افزود: دشمن امروز با برنامه های مختلف به دنبال تهی کردن ما از قرآن است و جایگزینی اهداف خود در کشور است.
وی به اجرای یک طرح کشوری با عنوان «جهاد برای قرآن» اشاره و بیان کرد: ما نیاز به یک جهاد برای توسعه فعالیت های قرآنی داریم در این راستا طرح «جهاد برای قرآن» را تدوین کرده ایم.
مشهور با اشاره به اینکه اصلاح جامعه از اصلاح فرد شروع می شود، اعلام کرد: در این راستا هر فرد باید سبک زندگی قرآنی را در زندگی شخصی خود در پیش گیرد تا بتوانیم یک تحول را در سطح استان و در نتیجه کشور ایجاد کنیم.
معاون اتحادیه تشکل هایی قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی باید یک تحول در عرصه قرآن ایجاد کنند، گفت: در حال حاضر هشت هزار مؤسسه در سطح کشور داریم که به دلیل عدم توجه روز به روز تعدادی از آن ها تعطیل می شود.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «علیکم بالقرآن» یعنی زمانی که تیرهای فرهنگی فتنه برشما جاری شد به قرآن پناه ببرید و در شرایط کنونی برای در امان ماندن از آتش تیرهای فضای مجازی به قرآن تمسک بجوییم.
مشهور با اشاره به اینکه ما باید آنگونه به قرآن عمل کنیم که ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی را بخشکانیم، افزود: آسیب های اجتماعی با پناه بردن به قرآن قابل حل است.
وی در پایان یادآور شد: خداوند متعال در سوره نساء فرمان جهاد می دهد، این جهاد گاهی جهاد نظامی، اقتصادی، سیاسی و گاهی فرهنگی است و امروز ما در عرصه جهاد فرهنگی نیاز به جهاد قرآنی داریم.
انتهای پیام