صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۸۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
قاسمی مطرح كرد:‌

گروه اجتماعی ـ رئیس بازسازی عتبات عالیات فارس با بیان اینکه ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) و مقاوم‌سازی آن هم‌اکنون با بهترین مصالح و آخرین فناوری‌های روز دنیا در حال انجام است، گفت: ۹۸ درصد مصالح به کار رفته در مقاوم‌سازی از ایران اسلامی تأمین می‌شود.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه یكی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث ستاد بازسازی عتبات عالیات ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) و مقاوم‌سازی آن است، گفت: این مهم با بهترین مصالح و آخرین فناوری‌های روز دنیا انجام می‌شود.
وی با تصریح اینكه بهترین مهندسان ایرانی از سال گذشته تاكنون مشغول طراحی‌های لازم برای انجام این كار هستند، افزود: با توجه به اینكه خیل عظیم مشتاقان به خصوص در ایام اربعین حسینی راهی كربلا می‌شود، لذا یكی از برنامه‌های مهمی كه در دستور كار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفت، ترفیع گنبد آن حضرت بود تا زائران بتوانند از مسافت دور هم گنبد نورانی حضرت سیدالشهدا(ع) را مشاهده كنند.

تخصصی‌ترين مطالعات مهندسی را انجام دادیم
قاسمی با یادآوری اینكه این كار نیاز به مقاوم‌سازی ستون‌های حرم مطهر دارد، گفت: در این راستا تخصصی‌ترین مطالعات مهندسی انجام شده است تا بتوانیم این كار را با با بهترین كیفیت ارائه كنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار كرد: گنبد جدید حرم مطهر امام حسین‌(ع) دارای ارتفاع 7.5 متر از گنبد فعلی بیشتر و حجمش یک و نیم برابر گنبد فعلی است.

تمام هزینه‌های این كار از نذورات مردمی است
وی با یادآوری اینكه تمام هزینه‌های این كار مانند سایر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات از بخش نذورات مردمی صورت می‌گیرد، گفت: هم‌اكنون ترفیع گنبد و مقاوم‌سازی آن در حال انجام است كه 98 درصد از مصالح مورد نیاز پروژه مقاوم‌سازی از ایران اسلامی تأمین می‌شود.
انتهای پیام