صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۸۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

گروه فرهنگی ـ استاندار فارس در آخرین شب اجرای نمایش گروه تئاتر معلولان جسمی باران، حضور یافت و با اهدای و خرید کتاب «کیمیای هستی» مبلغ پنج ملیون تومان را برای حمایت از فعالیت هنری معلولان اهدا کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس به‌همراه ابراهیم فروزانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری و صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آخرین شب اجرای نمایش گروه تئاتر معلولان جسمی باران با موضوع «راز درخت مقدس» حضور یافت و با خرید تعدادی از کتاب‌های شفیعی کدکنی با عنوان «کیمیای هستی» مبلغ پنج ملیون تومان را برای رونق هر چه بیشتر این هنر و یاری رساندن به جامعه معلولان، اهدا کرد.
بر اساس این گزارش، گروه تئاتر و کنسرت موسیقی راز درخت مقدس این نمایش را به نویسندگی داوود کیانیان و طراحی و کارگردانی حمید کیانیان از ۱۰ تا ١٦ تیرماه با هنرنمایی معلولان جسمی در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس به روی صحنه برده که بازیگرانی چون مریم شمس، مریم سلیمان خواه، ملیحه همایونی، شهاب مهدی‌زاده، مرتضی جوانشیر، ریحانه دشتکی، زهرا باباجانی، شیما اسکافی، طیبه صداقت و زهرا چاهی، همراهی می‌کردند.
اسماعیل تبادار، استاندار فارس پس از دیدن نمایش راز درخت مقدس در سخنانی با اشاره به توانمندی‌های معلولان در حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی و هنری گفت: هنر تئاتر مانند سایر هنرها ابزاری برای توانبخشی به معلولان محسوب می‌شود که به‌همین دلیل حمایت و تقویت آنان در این حوزه لازم و ضروری است.
وی با تقدیر از اجرای خوب گروه تئاتر و کنسرت موسیقی «راز درخت مقدس« افزود: به رغم اینکه برخی فکر می‌کنند ناتوانی جسمی عیب قلمداد می‌شود، اما امروز معلولان نشان دادند پشت این معلولیت جسمی اندیشه و اراده ای بزرگ نهفته است.
استاندار فارس با بیان اینكه اندیشه بزرگ در ظاهر نهفته نیست بلکه در باطن نهفته است و معلولان این موضوع را ثابت کردند و یادآور شد: خوشبختانه بر اساس گزارش‌های ارایه شده مردم فرهنگ دوست فارس استقبال خوبی از این نمایش داشته‌اند که این استقبال جای تقدیر دارد.
انتهای پیام