صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۹۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی حضرت فاطمه (س) کلیبر، با بیان اینکه ۶۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

 

مهتاب مردانیفرد، مدیر مؤسسه قرآنی حضرت فاطمه(س) کلیبر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 65 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.
وی، قرآن کریم را کتاب امروز و جامعه بزرگ جهانی امروز دانست و افزود: قرآن کریم بیش از آنکه کتاب چهارده قرن پیش و کتاب جوامع کوچک دنیا باشد کتاب امروز و جامعه بزرگ جهانی امروز است و بیش از آنکه کتاب امروز باشد، کتاب فرداها و عصرهای آینده است، آنچه ثابت و مسلّم است مجد و عظمتی که برای مسلمانان به آن صورت بی‌نظیر فراهم شد از برکت تعالیم قرآن بود و هر سستی و ضعفی که در هر عصر و زمان در ارکان جامعة مسلمین پیدا شد در اثر دوری از قرآن و هدایت‌های آن بود و یگانه راه جبران خسارت‌ها و ترمیم ضعف‌ها بازگشت به قرآن است.
وی، به پایه‌های سنی قرآن آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
مردانی فرد، ادامه داد: انسان‌هایی كه قلب پاک و رستگاری دارند و خود را از هرگونه گناه و آلودگی دور می دارند، در هنگام قرائت قرآن پاداش های فراوانی نصیبشان می شود.
مدیر مؤسسه قرآنی حضرت فاطمه(س) کلیبر با بیان نقش تجوید در فصيح‌تر شدن قرآن یادآور شد: علم تجويد، علمی است كه باعث صيانت حروف و كلمات از دست‌خوردگی و بيان نادرست آنان می‌شود، كه اگر آن را تنها در رابطه با قرآن کريم كه شيواترين، فصيح‌ترين و كامل‌ترين سخنان و مطالب است در نظر بگيريم، می‌توان گفت، رعايت قواعد تجويدی، يگانه راهی است كه انسان را به قرائت صحيح و مطلوب و قرائتی شبيه به قرائت هنگام نزول آن و شكل اوليّه و اصلی خواندن آن نزدیک می سازد.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، هم چون خانه ویران است .
مردانی فرد از لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی گفت و تاکید کرد: باید همه مبلّغ قرآن باشیم و حقایق آن را به دنیای معاصر که سخت تشنة آن است برسانیم و مؤسسات تحفیظ قرآن و تدریس قرائت قرآن و تفسیر و بیان علوم قرآن را هرچه ممکن باشد گسترش دهیم و با این مؤسسات همکاری و معاضدت تنگاتنگ داشته باشیم که خوشبختانه گرایش جامعه بخصوص جوانان مؤمن و آگاه به قرآن بسیار موجب امیدواری و علامت رشد و آگاهی و بیداری است، مراکز تعلیم قرآن و دارالقرآن‌ها رو به ازدیاد و حفظ و تعلیم‌و‌تعلّم قرآن موجب فخر و مباهات است.

انتهای پیام