صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۰۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
امسال؛

گروه اجتماعی - معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل، گفت: با تامین اعتبار لازم، پروژه کتابخانه مرکزی بیله‌سوار امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.


به گزارش ایکنا از اردبیل، علی نواداد، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل، روزگذشته 23 تیرماه در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری با اشاره پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه کتابخانه مرکزی بیله سوار خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد با تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه فرهنگی تا پایان سال به بهره برداری برسد.
نواداد با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای مطالعه و کتاب خوانی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید بستر مناسب را برای دسترسی قشر‌های مختلف به کتاب بوجود آورند و با معرفی کتاب‌های فاخر و تاثیرگذار زمینه اشتیاق مردم به کتاب و کتاب خوانی را فراهم نمایند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به روند توسعه‌ای فضای‌های کتابخانه‌ای در سال‌های اخیر خواستار مشارکت اداره کل فرهنگ و اسلامی استان در کمک به تامین منابع مکتوب و غنی سازی کتابخانه‌های تازه تاسیس شد.
وی به راه اندازی قفسه‌های کتاب در مکان‌های عمومی علی الخصوص اتوبوس‌های شهری و بین شهری، مطب پزشکان و سایر مکان‌ها اشاره کرد و افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان در این زمینه باید اقدامات لازم را بعمل آورند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل همچنین به استفاده از ظرفیت فرهیختگان، نویسندگان بومی استان و همچنین نویسندگان ملی در برنامه‌های مختلف فرهنگی اشاره کرد وگفت: استفاده از این ظرفیت در برنامه‌های آموزشی فرهنگی و اجتماعی که با حضور قشر‌های مختلف بویژه دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان برگزار می‌شود می‌تواند به عنوان الگو‌های موفق نقش تاثیرگذاری در ارتقای سرانه مطالعه مردم ایفا نماید.
عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیر ضمن ارائه گزارش از عملکرد کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت، تکمیل، بازسازی، تجهیز و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، خاطر نشان کرد: این مجموعه فرهنگی در شاخص‌های مختلف کتابخانه‌ای در سه سال اخیر رشد چشمگیری داشته و افتتاح بیش از ۱۴ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی و اجرای سالانه بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی فوق برنامه به منظور ترویج فرهنگی کتاب خوانی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سال گذشته تنها بخشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اجرای هشتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی از ۱۵ خرداد لغایت ۳۰ تیر ماه در کتابخانه‌های عمومی افزود: این جشنواره ملی در سه بخش الکترونیکی، مکتوب و مسابقات نقاشی برگزار می‌شود و تمام سطوح سنی در بخش‌های مختلف این مسابقه می‌توانند شرکت نمایند.
انتهای پیام