صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۰۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در مازندران علت نقص جامعه اسلامی را بهره‌گیری گزینشی از  مفاهیم قرآن دانست و اظهار کرد: جوامعی که زهد قرآن، اعجار قرآن، تقوای قرآن، جهاد، زکات و عوم قرآن را توامان پذیرفتند به رشد اسلامی رسیدند.

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران  امروز، 25 تیرماه در آیین افتتاح چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران که در باشگاه برق ساری برگزار شد، گفت: خدا را شاکر هستیم که در این چنین رویداد قرانی تعداد فراوانی از فعالان قرآنی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه قران دارای ظاهر و باطن است، افزود: فهم بطون قرآن برای افراد عادی به استثنای ائمه مشکل است و همانطور که درک کامل خداوند برای ما انسانها ممکن نیست شناخت همه ابعاد قران و حقیقت آن از انسانهای عادی برنمی‌آید.

طبرسی یکی از عوامل گمراهی انسانها را کم توجهی به سیره نبوی و علوی دانستند و تصریح کرد: هر کس بخواهد به وادی فهم قرآن وارد شود باید به ائمه اقتدا کند و با نور ائمه به درک قرآن نائل شود.

وی با اشاره به وجود فرقه‌های زیاد در جوامع اسلامی، افزود: سنی‌ها قرآن را بدون عترت برداشتند و ما شیعیان  قرآن را با عترت پذیرفتیم اما عترت را بیشتر از قرآن استقبال کردیم و حق قرآن را به جای نیاوردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به توجهات مقام معظم رهبری به ترویج فرهنگ قرآنی در کشور و جهان، اظهار کرد: امروز به برکات انقلاب و تاکیدات رهبری قرآن به شکوفایی رسید و نتایح مسابقات بین‌المللی قرآن موید این مطلب است و باید قدر این نعمت را دانست.

وی با اشاره به اینکه باید خدا را شکرگزار باشیم که بر سر سفره کتاب الهی نشسته‌ایم، افزود: آشنا شدن با کلام الهی را نمی توان برای آن ارزش تعیین کرد چرا که علت غایی خلق انسان فهم قرآن است و فهم قرآن مهمتر از خلق انسان است.

طبرسی با بیان اینکه ما باید زندگی‌مان را با مفاهیمی قرآنی تطبیق دهیم ادامه داد: قرآن برای زندگان است و ما برای زندگی کردن به تعلیمات قرآنی نیازمندیم و برای زندگی سالم و رفاه و آسایش باید به قرآن مراجعه کنیم.
وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی مدون تعلیمی و تربیتی است، افزود: علت نقص جامعه اسلامی این است که بهره‌گیری گزینشی از  مفاهیم قرآن دارند.و  آنانی که زهد قرآن، اعجار قرآن، تقوای قرآن، جهاد، علم و دانش قرآن را توامان پذیرفتند به رشد اسلامی رسیدند.

وی با بیان اینکه دشمن برای بی‌هویت کردن جوامع اسلامی دنبال تخریب اصول است، افزود: تخریب حجاب و ترویج بی‌بندباری در جوامع اسلامی و فضای مجازی برای دگرگون کردن هویت اسلامی است.
انتهای پیام