صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۱۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
مهدوی:

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت بخشش و گذشت بانوان در در مقام مادر و دختر، خاطرنشان کرد: اهل بخشش باشیم تا فضای رشد و بالندگی بوجود آید.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۷ تیر در همایش «دختران فعال عرصه فرهنگی» که به‌مناسبت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف با حضور ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان برگزار شد، با بیان این‌که مجالس بانوان همواره با استقبال خوبی همراه است، اظهارکرد: وجود حرم حضرت معصومه(س) و بارگاه امام رضا(ع) در ایران مایه خیر و برکت است کمااینکه ما هر وقت قصد مسافرت داریم یا به قم می‌رویم یا راهی مشهد می‌شویم.
وی بانوان پاکدامن و عفیف را امانت‌دار اسلام و خون شهدا دانست و افزود: در مباحث مربوط به خانواده این سوال مطرح می‌شود که آیا فرزند و همسر همیشه نعمت و رحمت هستند یا آبگیر که در پاسخ باید گفت گاهی همسران و فرزندان دشمن انسان می‌شوند.
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین با بیان این‌که از بین موجودات تنها موجودی که نیاز به تربیت دارد انسان است، اضافه کرد: قرآن‌کریم می‌فرماید از برخی فرزندان و همسرتان دوری کنید کمااینکه داستان حضرت خضر و حضرت موسی زمانی که حضرت خضر سر نوجوانی را ببرید در پاسخ به این کارش گفت این نوجوان در آینده انسان شروری می‌شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به سختی و مشکلات کار تربیتی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که گاهی اوضاع خیلی پیچیده، هجمه‌ها زیاد و تربیت سخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در مسائل تربیتی باید تکیه‌گاه متنی، طاهری و شکلی داشته و از الگوهای صحیح رفتاری بهره بگیریم‌
وی با اشاره به اینکه به برکت دین بستر خوبی برای تربیت دینی و معنوی فراهم شده است، اضافه کرد: باید از این بستر خوب استفاده شود.

بخشش و گذشت؛ بارزترین ویژگی شخصیتی حضرت معصومه(س)

مهدوی‌امین بخشندگی و گذشت حضرت معصومه(س) را نقطه بارز ویژگی شخصیتی آن حضرت دانست و با ذکر این مطلب که کریم کسی است که در مقام عفو بخشش برمی‌آید، هم می‌بخشد هم می‌گذرد، تصریح کرد: قرآن در آیه قصاص می‌فرماید اهل بخشش می‌گذرند و هم فراموش می‌کنند، کمااینکه در قرآن نیز آمده است که عفو کنید، ببخشید و هم فراموش کنید.
مدیرکل تبلیعات اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت بخشش و گذشت بانوان در در مقام مادر و دختر، خاطرنشان کرد: اهل بخشش باشیم تا فضای رشد و بالندگی بوجود آید.
وی بخشش بانوان را نشانه رشد و بالندگی آنان دانست و افزود: اگر کسی به‌لحاظ دینی و اعتقادی از درون قوی باشد در بیرون خود را حفظ می‌کند.
مهدوی‌امین پوشش بانوان را نشانه عظمت و بزرگی دانست و گفت: از دیدگاه قرآن‌کریم برهنگی ننگ و پوشیدگی ارزش است.
مدیرکل تبلیعات اسلامی لرستان تصریح کرد: روی فکری بانوان و جوانان کار کنیم چراکه اگر الگوی صحیح معرفی کنیم می‌توانیم موفق باشیم.

انتهای پیام