صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۲۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

گروه شهرستان‌ها ـ مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس کاشمر گفت: جلسات گفتمانی شرح خطبه غدیر به صورت هفتگی در امامزاده سیدحمزه کاشمر برگزار می‌شود.


مجید خدامی، مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی عنوان کرد: جلسات شرح خطبه غدیر از اول مرداد ماه، به صورت هفتگی، هر دوشنبه پس از نماز مغرب و عشا در محل امام زاده سیدحمزه کاشمر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این جلسات به مناسبت ایام حضور حجاج در سرزمین وحی برگزار می‌شود، افزود: جلسات شرح خطبه غدیر با هدف تشریح ابعاد مختلف سخن پیامبر اسلام(ص) در آخرین سفر حج عمر شریفشان تشکیل می‌شود و ما در نظر داریم تا علاوه بر بحث ولایت، آخرین راهنمایی‌های پیامبر(ص) برای بشریت را به گفت‌وگو بگذاریم.

خدامی اضافه کرد: در این جلسات حجت‌الاسلام علی محمدی به سخنرانی خواهند پرداخت و در ادامه، بحث با پرسش و پاسخ حاضران در رابطه با واکاوی ابعاد مختلف خطبه غدیر و تأثیر آن بر روش زندگی انسان‌ها تا پایان ماه ذی‌الحجه و 20 شهریور ماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی نیز سلسله جلسات هفتگی با عنوان «دین، نشاط زندگی» در امامزاده سیدحمزه آغاز شده که هر هفته، جمعه شب‌ها پس از نماز مغرب و عشا به صورت گفت‌وگو محور در بخش‌های خانواده موفق و حقوق متقابل در خانواده پیگیری می‌شود.

تبیین اندیشه‌های شهید دین و سیاست

مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس افزود: با همکاری آستان قدس رضوی، مقدمات برگزاری سلسله محافل ماهانه «تبیین اندیشه‌های شهید مدرس» نیز در محل زیارتگاه این شهید بزرگوار فراهم شده و این جلسات نیز با حضور فرهیختگان و فعالان حوزه دین و سیاست آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف جلسات اندیشه‌ورزی عنوان کرد: هدف از تبیین اندیشه‌های شهید آیت‌الله مدرس(ره) توسعه و اعتلابخشی به اندیشه‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام