صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۳۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

گروه فرهنگی ـ دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی هفت اثر با موضوع سیره امام رضا(ع) در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» تا ۱۰ مردادماه جاری تمدید شد .

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، یاسر رحیمیان، سرپرست کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، پنجم مردادماه اظهار کرد: سال گذشته 13 هزار و 68 نفر در مسابقه کتابخوانی رضوی شرکت کردند که از این تعداد، 93 برگزیده این جشنواره تجلیل شدند.
وی افزود: شهرستان‌های بهمئی و باشت بیشترین حضور را در این جشنواره داشتند.
دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانوی ملکوت، چل چراغ شیراز و سبک زندگی امام رضا(ع) به شرکت کنندگان فرهنگ رضوی معرفی شد و تلاش می شود با توجه به وجود بقعه متبرکه بی بی حکیمه(س)، داستان‌ها و کتب مربوط به این بانوی مکرم نیز به منابع این جشنواره اضافه شود.
رحیمیان اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امسال نیز به‌ منظور انتخاب و معرفی منابع مناسب در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به بررسی و ارزیابی منابع مطالعاتی منتشر شده با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اقدام کرد تا مناسب‌ترین کتاب‌ها را برای علاقه‌‌مندان به مطالعه و فرهنگ رضوی در سراسر جهان ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد.
دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی هفت اثر با موضوع سیره امام رضا(ع) در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.
رحیمیان عنوان کرد: بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌‌های «میهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به ‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) برای شرکت کنندگان در این جشنواره درنظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می ‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه (س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.
دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت ‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.
رحیمیان گفت: این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌شود و بر این اساس، شرکت برای همه علاقه‌ مندان در تمامی گروه‌‌های سنی میسر است.
وی یادآور شد: علاقه‌ مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره، به کتابخانه‌‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.
انتهای پیام