صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۶۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

گروه فعالیت‌های قرانی ــ معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان گفت: با نگاه گذرا بر آیات حوزه تربیت می‌توان به مسائل، محور‌ها و شیوه‌های تربیت توجه داشت، اوج آموزه‌های قرآنی در زمینه تربیت در سوره مبارکه لقمان ذکر شده است.

به گزارش ایکنا از همدان، حسن آقا یوسفی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان، یکشنبه، 14 مرداد ماه در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان همدان اظهار کرد: تربیت در نگاه قرآن، امری مهم است.
وی با بیان اینکه یکی از امتیازات ویژه قرآن مجید، تربیت است افزود: در آیات بسیاری به شکل مستقیم و غیر مستقیم به امر تربیت اشاره شده است در این میان تربیت فرزندان یکی از بخش‌های مهم این کتاب الهی، است که در سرگذشت پیامبرانی همچون، نوح، ابراهیم، یعقوب و یوسف اشاره شده است.
یوسفی اضافه کرد: با نگاه گذرا بر آیات حوزه تربیت می‌توان به مسائل، محور‌ها و شیوه‌های تربیت توجه داشت، اوج آموزه‌های قرآنی در زمینه تربیت در سوره مبارکه لقمان ذکر شده است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه الگو‌ها بسیار مهم است ادامه داد: آیه «وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّكَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ؛ هرگز به تکبّر و ناز از مردم رخ متاب و در زمین با غرور و تبختر قدم بر مدار، که خدا هرگز مردم متکبر خودستا را دوست نمی‌دارد»( لقمان/ آیه 18) نهایت تربیت و رفتار با مردم است.
وی اشاره ای به برنامه‌های این حوزه داشت و عنوان کرد: اجرای طرح استعداد یابی با شناسایی بیش از 10 هزار دانش آموز مستعد و توانمند در حوزه قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی در بیش از هزار و 500 آموزشگاه و حضور هزار دانش آموز در این دور از مسابقات از جمله برنامه‌های حوزه قرآن و عترت است.
یوسفی با اشاره به برگزاری برگزار 500 محفل قرآنی در مدارس ابراز کرد: برگزاری بیش از 500 دوره آموزشی توسط مدارس ویژه منتخبین مرحله آموزشگاهی و برگزاری دوره آموزشی برای بیش از 200 داور، همچنین برگزاری مسابقات شهرستانی قرآن و عترت و برگزاری 15 محفل انس با قرآن در سراسر استان ازدیگر برنامه‌های قابل ذکر است.


یکی از امتیازات ویژه قرآن مجید، امر مهم تربیت است
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان از برگزاری دوره آموزشی برای بیش از 3 هزار منتخب مرحله شهرستانی مسابقات و برگزاری مسابقات مرحله استانی قرآن کریم با حضور 3 هزار منتخب در بخش فرهنگی و دانش آموزی با حضور 80 داور متخصص استانی خبر داد.
وی عنوان کرد: برگزاری اولین دوره آموزشی ویژه منتخبین مسابقات استانی قرآن و خانواده‌های آنها و برگزاری مرحله فینال و دوره‌های تکمیلی و در نهایت اعزام 80 دانش آموز و فرهنگی به مرحله کشوری از برنامه‌های مهم حوزه قرآن و عترت آموزش و پرورش استان است.
یوسفی با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از برترین‌های مرحله استانی مسابقات قرآن دانش آموزی با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال انجام پذیرفت گفت: استان همدان سال گذشته در سی و پنجمین دوره مسابقات قران و عترت رتبه ۱۴ تیمی کشور را کسب نمود اما امسال توانست از میان ۳۲ تیم شرکت کننده در مسابقه، رتبه ۵ کشور را با 22 رتبه ملی کسب کند.
انتهای پیام