صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۷۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب گفت: در حال حاضر ۳۳ خانه قرآن شهری در سطح شهرستان سرپل‌ذهاب فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی اکبری، رئیس تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، گفت: در حال حاضر 33 خانه قرآن شهری و مرکز قرآنی در شهرستان سرپل‌ذهاب فعال هستند.
وی با بیان اهداف فعالیت خانه‌های قرآن اظهار کرد: فعالیت مؤسسات قرآنی با خانه‌های قرآن تفاوت‌هایی دارد.
حجت‌الاسلام اکبری افزود: مؤسسات قرآنی فعالیت‌های تخصصی در حوزه آموزشی دارند و اجازه فعالیت این مراکز قرآنی در سطح وسیع است در حالیکه خانه‌های قرآن تنها در محدوده خاص و به صورت منطقه‌ای فعالیت می‌کنند.
رئیس تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب اشاعه فرهنگ غنی قرآن در این شهرستان را از جمله اهداف فعالیت‌های مراکز قرآنی دانست و تصریح کرد: خانه‌ها و مؤسسات قرآنی علاوه بر آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‌توانند در زمینه اشتغال مربیان قرآن نیز تأثیرگذار باشند.
وی گفت: خانه‌های قرآن در این شهرستان یک ظرفیت تأثیرگذار در حوزه فعالیت‌های قرآنی و دینی هستند.
حجت‌الاسلام اکبری افزود: طرح‌های بزرگ قرآنی با پتانسیل مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در سرپل‌ذهاب درحال اجرا است.
رئیس تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب در ادامه با بیان مشکلات مراکز و خانه‌های قرآنی این شهرستان، اظهار کرد: نبود امکانات اولیه و مکان مناسب عمده‌ترین مشکل خانه‌های قرآن سرپل‌ذهاب است.
وی گفت: با پیگیری موفق شدیم تا با جذب نیروی قرآنی و تشکیل پرونده برای متقاضیان 33 خانه قرآن شهری در سرپل‌ذهاب راه‌اندازی کنیم.
حجت‌الاسلام اکبری در پایان تصریح کرد: امسال اولولیت امور قرآنی تهیه گزارش و نظارت از فعالیت‌های مراکز قرآنی به صورت ماهانه است.
انتهای پیام