صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۸۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

گروه اجتماعی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: به‌منظور کاهش آسیب‌های ناشی از ورود ریزگردها به حلق و ریه افراد، طی دو روز، بیش از 10 هزار ماسک میان مردم طوفان‌زده منطقه سیستان، شامل شهرستان‌های زهک، نیمروز و هیرمند توزیع شد.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: با شدت گرفتن پدیده ریزگردها در منطقه سیستان، امدادگران جمعیت هلال احمر استان به‌حالت آماده‌باش قرار گرفتند و با حضور در منطقه، اقدام به توزیع ماسک و بسته‌های غذایی کردند.
وی ادامه داد: به‌منظور کاهش آسیب‌های ناشی از ورود ریزگردها به حلق و ریه افراد، طی دو روز، بیش از 10 هزار ماسک میان مردم طوفان‌زده منطقه سیستان، شامل شهرستان‌های زهک، نیمروز و هیرمند توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در برخی روستاها نیز در اثر ریزگردها، جاده‌ها و راه‌های دسترسی مسدود شده است که در این نقاط، بیش از 50 بسته غذایی میان ساکنان روستاها توزیع شد.
راشکی با بیان اینکه از نظر ماسک و مواد غذایی کمبودی وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه پدیده ریزگردها و وزش گردوخاک همچنان ادامه دارد، تیم‌های امداد و نجات استان در این مناطق حاضر بوده و در صورت نیاز، امدادرسانی به‌موقع صورت می‌گیرد.
گفتنی است، طی دو روز گذشته، غلظت گرد و غبار در برخی نقاط شمال استان به 60 برابر حد مجاز رسیده است.

انتهای پیام