صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۸۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

گروه سیاست و اقتصاد ـ تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های اشتغالزایی و زیربنایی بین ستاد اجرای فرمان امام(ره) و استانداری فارس امضا و مبادله شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در جریان سفر رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) و طی تفاهم‌نامه‌ای با استانداری فارس مقرر شد این ستاد اعتبار 650 میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی و زیربنایی این استان اختصاص دهد.
محمد مخبر، رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) امروز، 24 مردادماه در حاشیه سفر خود در جمع مدیران ارشد استان فارس با اشاره به هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های ستاد فرمان امام(ره) در حوزه توانمندسازی اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی گفت: این میزان اعتبار برای سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی و اشتغال‌زایی استان فارس تخصیص خواهد یافت و به شرط اجرایی شدن طرح‌ها در این دو حوزه طی سه سال آینده، 20 درصد اعتبار دیگر برای تکمیل طرح‌ها، به فارس تزریق خواهیم کرد.
وی با بیان اینكه فارس یک استان معمولی به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیست بلکه استانی مهم و استراتژیک است، افزود: فارس با وسعت 122 هزار کیلومتر مربعی از کشورهایی مانند اتریش، بلغارستان، کره شمالی، کوبا، اردن و آذربایجان هم بزرگتر است.

فارس به مثابه یک کشور است
رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) با بیان اینکه 20 میلیارد دلار از تولید ناخالص ملی سالانه کشور تحت ولایت استان فارس است که این میزان از تولید ناخالص ملی 88 کشور مانند گرجستان، پاکستان، افغانستان و حتی ایسلند هم بالاتر است، گفت: فارس به مثابه یک کشور است که نمی‌توان توانمندی‌های‌ آن را نادیده گرفت.
مخبر در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت وضعیت کشور طی سال‌های جنگ تحمیلی با شرایط فعلی اشاره كرد و گفت: در زمان جنگ هشت ساله تنها بخشی از کشور و مردم بعضی از مناطق درگیر مستقیم با جنگ بودند و 90 درصد کشور در آرامش به سر می‌برد اما امروز آحاد ملت مورد تهاجم جنگ روانی قرار دارند.

دشمن امروز معیشت مردم و درگیری آن‌ها با جنگ روانی را نشانه گرفته است
وی با بیان اینکه دشمن امروز معیشت مردم و درگیری آن‌ها با جنگ روانی را نشانه گرفته است، گفت: منکر مشکلات نیستیم اما نباید نتیجه خون شهدا، مدیریت امام و رهبری و دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیریم؛ چرا که این خود یک انحراف است.
رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) با تصریح بر اینکه امروز 96 درصد از مردم از بهداشت اولیه برخوردار هستند، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران دارای بی‌نظیرترین امکانات است.

امنیت امروز جمهوری اسلامی در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی‌شود
مخبر همچنین با بیان اینکه امروز با یک جنگ روانی عجیبی روبه‌رو هستیم که در حال تلاش برای نشان دادن بضاعت اندک نظام هستند، گفت: امنیت امروز جمهوری اسلامی در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی‌شود.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در دنیا گفت: امروز ایران در تولید نفت و گاز، زعفران و پسته و صنایع دستی در شمار کشورهای اول دنیا است و حرف زیادی برای گفتن دارد.

8 میلیون نفر از جمعیت کشور زیرخط فقر مطلق قرار دارند
رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) ادامه داد: در حالی ‌که در سال 56 ایران 30 میلیون نفر جمعیت داشت و پنج میلیون بشکه نفت می‌فروخت ولی 46 درصد از جمعیت زیرخط فقر مطلق قرار داشتند. اما امروز با جمعیت حدود 85 میلیون نفری و فروش نفت یک و نیم تا دو میلیون بشکه‌ای، طبق آمار بانک جهانی تنها 9.5 درصد یعنی هشت میلیون نفر از جمعیت کشور زیرخط فقر مطلق قرار دارند.
مخبر همچنین با بیان اینکه دولت و حکومت به تنهایی نمی‌توانند کشور را اداره کنند و باید بخشی از امور را به خود مردم وگذار کرد، گفت: ما باید سیاست‌گذار و حمایت کننده‌ باشیم نه اداره کننده امور مردم.

محرومیت‌زدایی از طریق اشتغال در چارچوب اقتصاد مقاومتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)
وی با اشار به اینکه در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) محوریت کار را محرومیت‌زدایی از طریق اشتغال در چارچوب اقتصادی مقاومتی قرار داده‌ایم، گفت: اقتصاد مقاومتی نیز جز واگذاری امور به خود مردم معنای دیگری ندارد.
رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) گفت: اشتغال از جدی‌ترین چالش‌های امروز جامعه ما است و باید به سمت اقداماتی پیش رویم که بیشترین حجم اشتغال در کوتاه ترین زمان ممکن را ایجاد کند.

آغاز رویكردهای اقتصاد مقاومتی در 22 شهر كشور
مخبر با بیان اینکه در 22 شهر کشور رویکردهای اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده‌ایم، آمادگی این ستاد برای حضور در محروم‌ترین شهرستان استان فارس جهت رفع مشکلات ناشی از اشتغال اعلام کرد.
انتهای پیام