صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۸۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

گروه فرهنگی ــ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جایگاه رسانه با روابط عمومی متفاوت است، گفت: مقامات ارشد هر استان باید مشاور رسانه‌ای داشته و هر طرح اجرایی در استان دارای پیوست رسانه‌ای باشد.

به گزارش ایکنا از همدان؛ محمد سلطانی فر، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی، چهارشنبه؛ ۲۴ مرداد ماه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال ۲۰۱۸ سالی است که همدان در حوزه‌های مختلف خبری در کنار تبریز قرار گرفته است.

وی افزود: وزارت ارشاد برای رویداد همدان ۲۰۱۸ برنامه‌های ویژه‌ای در نظر دارد که می‌توان به استفاده از ظرفیت خبرنگاران خارجی برای معرفی همدان و مراکز گردشگری آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ رسانه خارجی با هزار خبرنگار در تهران با مجوز رسانه‌ای مشغول به فعالیت هستند گفت:یکی از حوزه‌های مغفول در حوزه مطبوعات عدم توجه به خبرنگاران خارجی آن هم با تأثیرگذاری بالا در دیپلماسی است که از این مهم برای رویداد همدان ۲۰۱۸ استفاده خواهد شد.

سلطانی فر اشاره ای به بیمه خبرنگاران و صندوق هنری داشت و عنوان کرد: امسال سقف تعیین شده در صندوق هنر برای هنرمندان؛ ۳ هزار نفر است که تاکتون ۸۰۶ نفر شامل این مهم شده‌اند.

 

اعطای وام  20 میلیون تومانی به خبرنگاران

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه نگاه این مجموعه حذف دخالت‌های دولت در مجوز‌های رسانه‌ای و افزایش اختیاران خانه مطبوعات است عنوان کرد: طرح اشتراک یکی از طرح‌های حوزه مطبوعات به دلیل مداخله دولت در امور شخصی رسانه‌ها و به تبع آن فساد‌های سردبیران و .... تعطیل شد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها NGO نیستند گفت: رسانه‌ها به دلیل دریافت مجوز؛ مجموعه‌های خودگردان نیستند اما بخش‌های حمایتی وابسته به رسانه‌ها رسانه که به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند را مورد حمایت ما قرار می‌گیرند.

وی از اعطای وام به خبرنگاران خبر داد و افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین این مجموعه و بانک قرض الحسنه مهر ایران؛ به زودی به هر خبرنگاری ۲۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

 

مطبوعات درآمد زایی خود را به روش‌های نوین و دیجیتال تغییر دهند

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه جایگاه رسانه با روابط عمومی متفاوت است گفت: مقامات ارشد هر استان باید مشاور رسانه ای داشته و هر طرح اجرایی در استان دارای پیوست رسانه‌ای باشد.

سلطانی فر افزود: آموزش یکی از حوزه های نیمه مغفور در حوزه مطبوعات است به گونه ای که بسیاری از پرونده‌های مطبوعاتی در دادگاه‌ها به دلیل عدم آموزش صحیح است، این نکته را نباید فراموش کرد که دیگر زمان آموزش‌های سنتی به پایان رسیده است و باید از آموزش‌های نوین در این عرصه بهره مند شد.

وی اظهار کرد: در این راستا شورای مشورتی جهت رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی در تهران شکل گرفته است که در صورت اجرای خوب این طرح، در شهرستان‌ها نیز این شورا تشکیل خواهد شد چرا که 70 درصد از پرونده‌های این حوزه قبل از ورود به دادگاه قابل حل و فصل هستند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه خبرنگاران پایین‌ترین در درآمد را دارند ادامه داد: باید فعالان در این حوزه درآمد زایی خود را از روش‌های سنتی به روش‌های نوین و دیجیتال تغییر دهند، دنیای آینده دنیا رسانه‌های نوین است لذا رسانه‌ها باید از شکل مکتوب یه رسانه‌های مجازی تغییر کنند.

انتهای پیام