صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۹۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۵۰۰ دانش‌آموز در نوار مرزی استان و در ۲۰۳ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، علی اصغر موسوی‌کیا امروز 28 مرداد جاری در دومین گردهمایی اعضاء کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، گفت: پراکندگی بسیار شهری و روستایی استان به گونه‌ای است که از جنوبی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه استان 810 کیلومتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: بیش از 160 هزار دانش‌آموز استان در این پهنه وسیع به امر مقدس تعلیم و تربیت مشغول هستند.

موسوی‌کیا با بیان اینکه خراسان جنوبی 400 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، تصریح کرد: بیش از 8500 دانش‌آموز در این نوار مرزی و در 203 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه معلمان در نقاط مرزی مرزبانان واقعی نظام هستند، ادامه داد: تعداد 12 منطقه آموزشی در استان وجود دارد که از این تعداد، 9 منطقه عشایری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر معلمی، عشق است، خاطرنشان کرد: تعداد 150 آموزشگاه شبانه روزی در استان وجود دارد که این آموزشگاه‌ها از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

موسوی‌کیا با بیان اینکه 34 درصد مدارس استان کوچک هستند، گفت: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان پتانسیل‌های بالایی دارند و تربیت دانش‌آموز عالم و مکتبی از اهداف مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

وی از وجود مراکز دارالقرآن در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: 13 نفر طلبه وظیفه از ابتدای مهرماه در آموزش و پروش مشغول به تحصیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: باید ارزش های اسلامی را نهادینه و جهت تعمیق باورهای دینی ایفای نقش کنیم.

انتهای پیام