صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۹۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

گروه اجتماعی - امام جمعه موقت تهران آزادگان را شناسنامه ایران دانست و بیان کرد: استقلال، آزادی، امنیت، ایستادگی و مقاومت امروز نظام به پشتوانه این سرمایه های عظیم و ارزشمند ایجاد شده و باید از آن پاسداری کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران روز گذشته، 27 مرداد در نشست صمیمی با جمعی از آزادگان استان گیلان، اظهار کرد: آزادگان متفاوت از سایر گروه های ایثارگری هستند، زیرا ظرفیت های ارزشمندی را در دوران اسارت به دست آورده اند.

وی با اشاره به انسجام آزادگان، افزود: آزادگان از سطح ویژه ای از عقلانیت، دانش و توانایی برخوردار هستند که ثمره تحمل سال ها رنج و مشقات زندان های رژیم بعثی است.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از آزادگان تعبیر به الماس های درخشان تربیت شده در دوران اسارت یاد کردند، گفت: این تعبیر یک واقعیت غیر قابل تردید است. آزادگان در طول 10 سال اسارت با تدبیر و دانش هرگز یک تصمیم اشتباه نگرفتند، زیرا نگران بودند تصمیمشان دیگران را با چالش مواجه کند و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

حجت الاسلام ابوتربی فرد، با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: در دوران اسارت نگاه هزینه ای وجود نداشت و لذا امروز در کشور نیازمند این مهم هستیم.

وی مدیریت منابع را منجر به تولید ثروت بیشتر دانست و گفت: ما در موسسه پیام آزادگان به دنبال اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات مشاوره ای به آزادگان و خانواده های آنان هستیم.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه مطالعات پیرامون شهادت آزادگان در دستور کار بنیاد شهید قرار بگیرد، عنوان کرد: شهید با نظر شما تعریف می شود لذا درخصوص آزادگان تصمیم عقلایی بگیرید، زیرا امروز آزادگان ما با مشکلاتی نظیر افزایش سن و عوارض ناشی از دوران اسارت مواجه هستند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد، با تاکید بر لزوم تکریم منزلت ایثارگران و آزادگان، یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی از مرزهای ما فراتر رفته و عام و خاص و انقلابی و ضد انقلابی، به استثنا بودن ایران و انقلاب اذعان دارند که همه اینها مرهون فداکاری رزمندگان ماست لذا باید مشکلات داخلی را حل کنیم.

وی آزادگان را شناسنامه ایران دانست و بیان کرد: استقلال، آزادی، امنیت، ایستادگی و مقاومت امروز نظام به پشتوانه این سرمایه های عظیم و ارزشمند ایجاد شده و باید از آن پاسداری کنیم.

انتهای پیام