صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۰۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲

گروه فعالیت‌های قرآنی - موسسه قرآنی مکتب القرآن الکریم با همکاری معاونت فرهنگی قرارگاه شهید برونسی مشهد، تفاهم نامه‌ای را برای ارائه آموزش‌های قرآنی امضا کردند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، تفاهم نامه مشترک موسسه مکتب القرآن الکریم خراسان رضوی با قرارگاه شهید برونسی مشهد در خصوص آموزش قرآن به کودکان حاشیه شهر امضا شد، در این نشست که 28 مرادماه در محل این موسسه برگزار شد، سیدعماد هوشمند حسینی، مدیر نمایندگی مکتب القرآن الکریم خراسان رضوی، گفت: این موسسه در کشور با رویکرد فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به مدت 25 سال است که فعالیت می‌‎کند.
وی افزود : با توجه به فعالیت گسترده موسسه، در30استان کشور نمایندگی دارد.
هوشمند حسینی با اشاره به اینکه بالغ بر 5هزار نونهال در بعضی استان‌ها با همکاری ادارات مختلف تحت آموزش قرار گرفتند، عنوان کرد: تفاهم نامه جدیدی نیز برای آموزش کودکان حاشیه شهر که در مکتب خانه‌های مناطق محروم به امضا رسید.
مدیر نمایندگی مکتب القرآن الکریم خراسان رضوی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه با قرارگاه شهید برونسی منعقد شده است، اظهار کرد: ایجاد ارتباط مستمر با سپاه و مکتب القرآن، بهره گیری از امکانات نیروی انسانی و کارآمد سپاه و مکتب القرآن کریم، انتقال دانش و تجربه بین این دو نهاد و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
هوشمند حسینی با بیان اینکه همکاری این دو نهاد در حوزه تبادل یافته‌های آموزشی و پژوهشی، نیروی انسانی، گسترش زیر ساخت‌های تشکیلاتی است، تصریح کرد :محوریت موضوع این تفاهم نامه واگذاری مکتب خانه های قرآنی سپاه به موسسه مکتب القرآن الکریم برای ارایه خدمات آموزشی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: محتوای آموزشی این دوره براساس کتاب انس با قرآن است که مجوز رسمی دفتر تالیف کتب درسی سازمان پژوهشی وزارت آموزش و پرورش را دارد.

هوشمند حسینی گفت: هشت هزار مربی در سطح کشور برای این موسسه فعالیت می کنند و در سطح استان خراسان رضوی نیز انعقاد تفاهم نامه با حوزه علمیه برای آموزش در 40 مرکز استان، انعقاد تفاهم نامه با بسیج جامعه زنان برای آموزش در 40 مرکز، آموزش قرآن در 115مرکز کانون فرهنگی مساجد خراسان رضوی و...را می‌توان جز فعالیت های موسسه نام برد.
وی ابراز کرد: براساس تفاهم نامه با قرارگاه شهید برونسی مشهد 52مرکز در اختیار این موسسه قرار گرفته است.
وی افزود: آموزش به کودکان به صورت مستمر خواهد بود و آموزش ها براساس 9 جلد کتاب رسمی موسسه است.
هوشمند حسینی گفت: انتخاب مربیان براساس معیارهای مشخص است و دوره های توانمندسازی برای مربیان برگزار می شود.

انتهای پیام