صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۱۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از شرکت ۱۸۵ نفر در مرحله دوم آزمون «اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم» در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی محمد رضایی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: در این مرحله که از روز گذشته، شهریورماه آغاز شده، ۱۸۵ نفر در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
وی ادامه داد: از این تعداد 170 نفر از خواهران در روزهای ۳ ، ۴، ۵ شهریورماه با هم رقابت خواهند داشت و 15 نفر از برادران نیز در روز ۶ شهریورماه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
رضایی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل شورای انقلاب فرهنگی این آزمون سالانه یکبار برگزار می‌‌شود، افزود: ثبت نام آزمون در بهمن ماه انجام شده و در اردیبهشت‌ماه امسال آزمون کتبی برگزار شد و در نهایت از افراد قبول شده در این مرحله آزمون شفاهی گرفته خواهد شد.
وی تصریح کرد: به قبول‌شدگان مدارک درجه۳، ۴ و ۵ اعطا خواهد شد که حافظان ۱۰ جزء مدرک درجه ۵ که معادل دیپلم، حفاظ ۲۰ جزء مدرک درجه ۴ که معادل فوق دیپلم و حافظان کل قرآن مدرک درجه ۳ که معادل لیسانس است، دریافت خواهند کرد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: قبول‌شدگان می‌توانند در مراحل بعدی آزمون شرکت کنند و مدارک درجه ۱ و ۲ دریافت کنند.

انتهای پیام