صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۴۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

گروه اجتماعی- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با تأکید بر توجه و دقت در برنامه‌ریزی آموزشی و نیازهای اجتماعی خانواده، اظهار کرد: خانواده رکن پویا و متعالی در هر جامعه‌ای است.

محسن کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اینکه خانواده رکن پویا و متعالی هر جامعه‌ای است، گفت: توجه به آرمان‌ها در برنامه‌ریزی آموزشی و نیازمندی‌های اجتماعی خانواده مهم است.
وی افزود: خانواده در هر اجتماعی متشکل از مجموعه‌ای از افراد است که بیمه کننده هستی یک ملت هستند و این امر تنها بسته به محکم بودن ارکان آن است.
کرمی تصریح کرد: خانواده تنها نظام اجتماعی است که در تمامی جوامع پذیرفته شده و توسعه یافته و در هر جامعه‌ای دارای نقش، پایگاه و منزلت متفاوتی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: خانواده با این که هسته‌ای کوچک از اجتماع است در حیات اجتماعی مردم نقش و تأثیر بسزایی دارد.
وی گفت: در واقع هسته اول تمام سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی خانواده است و تمام نقش‌های مرتبط با رشد و شکوفایی انسانی در هسته آن شکل می‌گیرد.
کرمی افزود: هر جامعه‌ای متشکل از خانواده است و ساختار آن در آرامش یا اضطراب جامعه تأثیر دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: سبک زندگی خانواده در اخلاق جامعه و صحت یا بیماری آن نقشی مؤثر دارد.
وی اظهار کرد: مدیریت هر جامعه‌ای در خصوص حفظ بنیان خانواده مسئولیت دارد و باید به آرمان‌ها، برنامه‌ریزی آموزشی و نیازمندی‌های اجتماعی آن توجه کند.
کرمی در پایان به گسست خانواده امروز نیز اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت این موضوع، افزود: در خصوص یاد شده باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.
انتهای پیام