صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۵۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: سه هزار و ۳۸۵ مددجوی جدید طی سال جاری وارد گردونه حمایتی این نهاد شده و از مزایای آن در ابعاد مختلف بهرمند خواهند شد.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: باید طبق قانون هر سال تعدادی از مددجویانی را که به توانمندی رسیده اند از گردونه حمایت خارج کرده و در کنار آن مددجوی جدید نیز جذب کنیم.
وی با بیان اینکه ورودی کمیته امداد را نبسته‌ایم، افزود: طی پنج ماه سال جاری سه هزار و 385 مددجوی حمایت در گردونه این نهاد قرار گرفته و در بخش های اشتغال، ازدواج، مستمری و دیگر موارد خدمات دریافت می‌کنند.
اهرابی با اشاره به این که سال گذشته 32 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بودند و پس از پالایش به 29 هزار نفر رسیدند، گفت: امسال با جذب ورودی‌های جدید آمار خانوارهای تحت پوشش این نهاد به 32 هزار و 473 مورد افزایش یافت که 21 هزار و 643 مددجو شهری و34 هزار و757 مددجو روستایی هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 20 هزار زن سرپرست خانوار که به دلایلی همانند فوت همسر، طلاق، بدسرپرستی یا زندانی و بیماری همسر به اجبار مسئولیت زندگی را برعهده گرفته اند از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.