صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۵۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از نیمه دوم شهریورماه تاکنون سه هزار زائر پاکستانی جهت عزیمت به کربلای معلی، از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شده‌اند.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از نیمه دوم شهریورماه تاکنون سه هزار زائر پاکستانی جهت عزیمت به کربلای معلی، از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شده‌اند.
وی ادامه داد: اولین کاروان زائران پاکستانی جمعه‌شب 16 شهریورماه، شامل دو هزار زائر پاکستانی در قالب ۴۰ دستگاه اتوبوس وارد استان شده و دومین کاروان زوار اباعبدالله(ع) نیز روز دوشنبه، 19 شهریور، از مرز میرجاوه وارد شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: دومین کاروان، شامل یک‌هزار زائر پاکستانی است که در قالب 15 دستگاه اتوبوس وارد شده و پس از اطعام و اسکان موقت در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان به سمت کربلا عزیمت می‌کنند.
وی بیان کرد: علاوه بر خدمات رفاهی و اسکان زائران، خدمات مختلف فرهنگی، مذهبی و بهداشتی نیز به زائران کربلا که شبی را در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان سپری می‌کنند، ارائه می‌شود.
مؤمنی‌مقدم افزود: هر سال هزاران زائر پاکستانی در ایام محرم و اربعین حسینی از طریق سیستان و بلوچستان وارد ایران می‌شوند تا ایران را به مقصد عراق ترک کنند و همین امر شور و شوق خاصی در استان ما ایجاد می‌کند، بطوری که تعداد زیادی از مردم استان به صورت خودجوش نسبت به خدمت‌رسانی به این عزیزان داوطلب می‌شوند.

انتهای پیام