صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۶۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷

گروه اجتماعی- از وقایع روز چهارم محرم، جمع آوری سپاه از سوی عبیدالله بن زیاد و یزید و خریدن کوفیان با درهم و طلا برای جنگ با لشکر امام حسین(ع) بود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی،در روز چهارم محرم، عبیداللّه‏ بن زیاد مردم كوفه را در مسجد جمع و برای آنان سخنرانی و مردم را برای شركت در جنگ با امام حسین(ع) تشویق کرد.
او در سخنرانی خود میگوید: شما مردم کوفه همگی قوم ابوسفیان را آنطور که باید می‌شناسید، یزید را می‌شناسید خاندان او را می‌شناسید و تمام سخاوت‌ها و بخشندگی‌های این قوم بزرگ را دیده‌اید، حتی بسیاری از شما معاویه پدر یزید را هم دیده‌اید و دست گیری او از نیازمندان را به یاد دارید، حالا یزید از شما مردم درخواستی دارد و باید او را اجابت کنید.
عبیدالله ادامه میدهد: بار دیگر یزید سخاوت خود را ثابت کرده و مبلغی را برای من فرستاده تا بین شما مردان و اهالی کوفه تقسیم کنم تا با خیال راحت زن و فرزندان خود را رها کنید تا به جنگ حسین بن علی بروید.
در آخر بعد از پایین آمدن از منبر، عبیدالله بن زیاد هدایا و طلاهایی را که یزید فرستاده بود بین مردم تقسیم و تعداد بی شماری را راهی کربلا کرد تا رو به روی سپاه حسین بجنگند، سپس گفت به مردم شام نیز اطلاع دهید که هرکس بخواهد به جنگ حسین برود به همین مقدار از عطایای یزید برخوردار خواهد شد.
به دنبال آن ۱۳هزار نفر در قالب چهار گروه كه عبارت بودند از شمر بن ذی الجوشن با چهار هزار نفر، یزید بن ركاب كلبی با دو هزار نفر، حصین بن نمیر با چهار هزار نفر و مضایر بن رهینه مازنی با سه هزار نفر که در مقابل لشکر امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند.
انتهای پیام