صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۶۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد بر تعامل و هماهنگی مناسب بین مدیریت بحران و نیروی انتظامی استان تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی نقش حیاتی در مدیریت بحران دارد.

به گزارش ایکنا از یزد، هادی هادی‌نسب، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد صبح امروز، 24 شهریورماه در دیدار با ‌میرحیدری، فرماندهی نیروی انتظامی استان با اشاره به جایگاه نیروی انتظامی در جلوگیری از خسارت جانی و مالی در حوادث طبیعی، ‌بیان کرد: در بسیاری از حوادث، حضور نیروی انتظامی در مبادی خطر و جلوگیری از ورود مسافران و شهروندان به عرصه خطر، در زمان وقوع سیلاب، بارش برف سهمگین و کولاک، موجب شده تا از وقوع فاجعه‌های انسانی جلوگیری شود.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یادآور شد: در سناریوی پیش‎بینی شده در مانورها، نقش این دستگاه ارزشمند، نقشی بازدارنده از گسترش حادثه، توام با افزایش احساس امنیت برای حادثه‎دیدگان است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد افزود: از آنجا که پلیس نزدیک ترین واحد اجرایی به محل وقوع بحران بوده و رابطه ای ناگسستنی با مردم از سطح محلی تا ملی دارد، باید آن را اولین واکنشگر در هنگام بروز بحران دانست، پلیس می تواند نقش پشتیبانی از دیگر واحدهای تخصصی را در ساعات بعدی بحران به‌عهده گیرد.
هادی نسب با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران(غدیر) ویژه مدیران شهرستان‌های استان ‌در سال‎های گذشته تصریح کرد: با توجه به اهمیت نقش نیروی انتظامی، موضوع امنیت و نیروی انتظامی در دروس و کارخواسته‎های سناریو این دوره‎های آموزشی گنجانده شد‌ه است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد اظهار امیدواری کرد: تعامل موجود بین اداره‌کل مدیریت بحران استانداری و نیروی انتظامی استان بیش از گذشته تقویت شود.
وی متذکر شد: نیروی انتظامی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوده و در اکثر کارگروه‎های تخصصی این مجموعه نقش آفرینی می‎کند.

انتهای پیام