صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۷۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

گروه فرهنگی- جشنواره «قاب شیدایی» در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ آرمان‌های اصیل عاشورایی در بیجار برگزار می‌شود.

مهدی باشوکی، مسئول دبیرخانه قاب شیدایی، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دبیرخانه سوگواره ملی قاب شیدایی شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نمایشگاه عکس با موضوع آسیب‌شناسی مراسم عزاداری را برگزار می‌کند.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را توجه بیشتر به آیین و آداب و رسوم عزاداری در اقصی نقاط کشور دانست و افزود: ثبت بازخورد مراسم عزاداری ایام محرم بر اقشار مختلف مردم، معرفی آیین‌های عزاداری شهرستان بیجار به سایر نقاط کشور و بالعکس، آشنایی عکاسان مبتدی با حوزه عکاسی و فیلمسازی محرم و ایجاد رغبت برای آن‌ها را از دیگر اهداف مهم برپایی این جشنواره دانست.
مسئول دبیرخانه قاب شیدایی، عنوان کرد: این جشنواره در قالب فیلم و عکس پذیرای آثار هنرمندان آماتور و حرفه‌ای از سراسر کشور به خصوص عکاسان و فیلمسازان شهرستان بیجار است.
وی ادامه داد: در بخش عکس، در صورتی که عکسی قبلاً در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد، از مرحله داوری حذف خواهد شد و آثار ارسالی می‌بایست مربوط به محرم سال 97 باشد.
باشوکی بیان کرد: همچنین عکس‌ها باید با فرمت JPEG با وضوح 300 dpi و طول 2000 پیکسل ارائه شوند و ارسال عکس‌ها به دبیرخانه سوگواره، به منزله قبول کلیه مقررات مسابقه است.
وی اعلام کرد: علاقه‌مندان در بخش فیلم کوتاه، محورهای مستند، داستانی و نماهنگ که زمان تولید آثار حداکثر 15 دقیقه باشد می‌توانند شرکت کنند.
مسئول دبیرخانه قاب شیدایی، افزود: آثار تولید شده می‌بایست مربوط به محرم سال‌های 96 و 97 باشد و با یکی از فرمت‌های FULL HD، HD، DV ارسال شوند.
ویدر پایان یادآورشد: علاقمندان می‌توانند مشخصات کامل خود را به شماره تلگرامی (09903869161) و آثار را به آدرس پست الکترونیکی ghabesheydaei.5@gmail.com ارسال کنند.
انتهای پیام