صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۷۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، نخست باید مصادیق معروف و منکر را در جامعه امروزی شناخت؛ در این‌صورت تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، روز گذشته در همایش نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بیشترین نقش را در جلوگیری از گسترش فساد در جوامع دارد؛ اگر این دو فریضه در جامعه نبود، هیچگاه انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر آن‌چنان اهمیت دارد که امام حسین(ع) برای انجام این دو فریضه، از جان خود و خانواده‌اش می‌گذرد؛ چراکه اگر این فریضتین ترک شود، فساد عالم‌گیر می‌شود.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: در شرایطی که حکومت بنی امیه، زبان‌ها را می‌برید و سرها را به دار آویزان می‌کرد و کسی جرئت اعتراض را نداشت، امام حسین(ع) قیام کرد تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود.
وی اظهار کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، نخست باید مصادیق معروف و منکر را در جامعه امروزی شناخت؛ در این‌صورت تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود؛ به‌عنوان مثال، اقتصاد مقاومتی امروز به عنوان مصداق بارز معروف اقتصادی مطرح است و از طرفی، گران‌فروشی و احتکار از مصادیق منکر در جامعه است.
آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه نباید تنها منکرات را برجسته کرد و از بیان معروف‌ها چشم پوشید، افزود: درست است که امروز در جامعه مشکلاتی وجود دارد، اما خدمات ارزشمندی نیز صورت گرفته که باید برای مردم بازگو شود.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به عنوان دلسوزان منافع کشور مورد حمایت قرار گیرند؛ اگر کسی قانون‌گرا و پایبند به قانون اساسی کشور باشد، باید برای احیای اصل مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند.

انتهای پیام