صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۹۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

گروه فرهنگی ـ با هدف بحث و بررسی پیرامون دستورکار و موضوعات جلسه اصلی شورای فرهنگ عمومی لرستان کارگروهی متشکل‌از کارشناسان فرهنگی تشکیل شد.

 

 

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز یک‎شنبه، یکم مهرماه در نخستین جلسه کارگروه کارشناسان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان لرستان که به میزبانی ارشاد لرستان برگزار شد، با بیان این‌که این کارگروه دستور کار و موضوعات جلسه اصلی شورای فرهنگ عمومی را قبل از برگزاری، بررسی و کنکاش می‌کند، گفت: شورای فرهنگ عمومی اصلی‌ترین مرجع تدوین سیاست‌های فرهنگ عمومی در استان است که عصاره تاثیرگذارترین شخصیت‌ها و دستگاه‌های اجرایی و استان را در خود دارد .
وی افزود: با توجه به این‌که جلسات شورا با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار می‌شود، لازم دانستیم کارگروه کارشناسان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان را تشکیل دهیم تا موضوعات و دستور کار جلسات اصلی شورا، قبل از برگزاری آن، توسط این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفته تا از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهارکرد: این جلسه با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تحقق شعار سال برگزار شده و به‌دنبال آن هستیم که راهکارهای عملیاتی و قابل اجرای دستگاه‌های مختلف را استخراج نموده و جهت تصویب نهایی، در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی به رای بگذاریم .
حجت‌الاسلام حنان اضافه کرد: اصلی‌ترین راهکارها در جهت تحقق شعار سال، راهکارهای فرهنگی است که بارها توسط مقام معظم رهبری(مدالظله‌العالی) و در قالب سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید قرار گرفته و لازم است کارشناسان حاضر در کارگروه با در نظر گرفتن ظرفیت، توانایی، اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه خود، راهکارهای لازم را در این خصوص ارائه دهند .
در بخش دیگری از این جلسه ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نیز با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی در تبیین سیاست‌های فرهنگی استان لرستان، گفت: باید در ارائه راهکارها به دو موضوع توجه شود، یکی پرهیز از نگاه جزیره‌ای و ارائه راه‌کارهای هدفمند و پیوسته و دوم ارتباط و همکاری دستگاه‌های عضو شورا در مسیر تحقق راهکارهای ارائه شده، که از تک‌روی و موازی‌کاری جلوگیری می کند .
در ادامه این جلسه کارشناسان حاضر به ارائه راهکارهای موردنظر خود پرداخته که توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان در جلسه بعدی شورا مطرح خواهد شد .

انتهای پیام