صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۹۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه زاهدان گفت: توانمندی نظامی ایران در حقیقت راهی برای مقابله با حضور بی‌ثبات کننده کشورهای فرامنطقه‌ای، دفاع از مردم مظلوم مورد تجاوز قرار گرفته و مبارزه با تروریسم در منطقه است.

خدارحم سارانی، فرمانده سپاه ناحیه زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: یکی از توطئه‌های بزرگ دشمنان قسم خورده ایران، تحمیل هشت سال جنگ توسط رژیم بعثی عراق بود که با از خود گذشتگی‌ها و دفاع قهرمانانه نیروهای مسلح و مردم ایران نقش بر آب شد و متجاوزان از خاک وطن بیرون رانده شدند.
فرمانده سپاه ناحیه زاهدان بیان کرد: تجربه هشت سال دفاع مقدس ایران را واداشت تا با اتکاء به نسل جوان و نخبه در عرصه‌های گوناگون، مخصوصا نظامی، به پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای دست پیدا کند.
وی افزود: حمله بی‌رحمانه رژیم بعثی و حمایت کشورهای مختلف از این اقدام، نشان داد که باید همیشه خود را در مقابل دشمن مجهز کنیم؛ تقویت بنیه دفاعی مسأله ضروری در تامین امنیت ملی محسوب می‌شود و توانمندی موشکی ایران نیز بر اساس تجربه پرهزینه هشت سال دفاع مقدس و متناسب با تهدیدهای دشمنان قسم خورده ما شکل گرفته است.
سارانی ادامه داد: توانمندی نظامی ایران در حقیقت راهی برای مقابله با حضور بی‌ثبات کننده کشورهای فرامنطقه‌ای، دفاع از مردم مظلوم مورد تجاوز قرار گرفته و مبارزه با تروریسم در منطقه است.
وی با اشاره به اینکه همه توان ما برای دفاع از کشور است و نه تهاجم، افزود: جمهوری اسلامی در جنگ هشت ساله با چنگ و دندان و با دست خالی از وجب به وجب خاک خود دفاع کرد و پس از آن عزم خود را جزم کرد تا با پیشرفت و اقتدار، فکر تهاجم به این کشور را از سر دشمنانش دور کند.
فرمانده سپاه ناحیه زاهدان با بیان اینکه توانمندی دفاعی و موشکی ایران با تلاش شبانه روزی متخصصان جهادی این کشور به‌دست آمده است، اظهار کرد: در این راه مردانی همچون شهید تهرانی‌مقدم کاری جهادی کردند و امروز می‌توانیم به این اقتدار ببالیم.
وی بیان کرد: از برکات دفاع مقدس، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، شکوفایی استعدادها وخلاقیت‌ها، رشد باورهای دینی، تولد فکرهای نوین و رشد اخلاقی ومعنوی جوانان این کشور است.
سارانی افزود: ایران تنها کشوری در منطقه است که در همه عرصه‌ها متکی بر توانایی‌های خود بوده و بیشتر نیازهای خود را در چارچوب سیاست‌های خودکفایی ملی تولید کرده و می‌کند.

انتهای پیام