صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۹۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

گروه اجتماعی-دوره مجازی روانشناسی و رشد و تربیت کودک به منظور فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد در مردم نسبت به کیفیت آموزش‌های نوین در دهاقان برگزار می‌شود.

سیدامیر حجازی در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، از برگزاری دوره مجازی روانشناسی و رشد و تربیت کودک در دهاقان خبر داد و گفت: امروزه آموزش با شیوه‌های نوینی ارائه می‌شود که یکی از آنها آموزش مجازی نام دارد. این نوع از آموزش به دلیل صرفه‌جویی در زمان و مکان به صرفه است و نخستین گام در راستای آموزش مجازی را می‌توان فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد و باور در مردم نسبت به کیفیت بالای آموزش و مدرک آن عنوان کرد.
وی افزود: همه پدران و مادران در سال‌های اولیه تربیت فرزندان خود با مشکلاتی از قبیل عدم اطمینان یا امکان بروز اشتباه در تربیت آنها مواجه‌اند و خواهان مشاوره برای حل این مشکلات هستند.
مدیر مکتب القرآن دهاقان اظهار کرد: آشنا ساختن فرزند با احکام اسلام و حلال و حرام از جمله وظایف پدر و مادر بر فرزند است، چنانکه پیامبر اکرم(ص) در این باره می‌فرماید:«فرزندانتان را در سن هفت سالگی وادار به نماز کنید و اگر خواستید تنبیه کنید، از سن ده سالگی باشد و از این سن بیشتر بستر خواب آنها را جدا کنید».
حجازی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در امر تعلیم و تربیت فرزند مطرح شده آن است که پدر و مادر، فرزند را بر دوستی علی‌بن ابیطالب(ع) و فرزندان او تربیت کنند، زیرا مایه سعادت دنیوی و اخروی است، چنانکه رسول خدا(ص) خطاب به یکی از انصار فرمود:«فرزندان خود را بر دوستی علی(ع) ادب کنید».
وی اضافه کرد: یکی از توصیه‌های همیشگی در مورد فرزندان و تربیت آنها در خانواده، توجه به رعایت عدالت است، مثل محبت عادلانه، تقسیم ارث عادلانه، حمایت مادی و معنوی عادلانه و رفتار عادلانه با فرزندان؛ چنانکه پیامبر اکرم(ص) در این باره سفارش فراوان داشتند، از جمله نعمان بن بشیر می‌گوید: شنیدم پیامبر(ص) فرمود:«میان فرزندانتان به عدالت رفتار کنید».
بر اساس این گزارش، علاقمندان برای شرکت در این طرح و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.navayehejaz.ir مراجعه یا با شماره 09139216520 تماس حاصل کنند. از منتخبان این دوره نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام