صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

گروه اجتماعی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: باید با در سایه تعامل، همراهی و همفکری فرا دستگاهی بر بحران آب در استان غلبه کرد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد 2 مهرماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار کرد: وضعیت بحرانی آب، کمبود منابع زیر زمینی و خشکسالی های پی در پی، ضرورت برنامه در این زمینه را مسجل ساخته است.
وی تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت و توانمندی صدا و سیما و جراید و شبکه های اجتماعی، افکار عمومی را به بحران آب حساس و اجماع همگانی در این زمینه ایجاد کرد.
این مقام قضایی بیشترین مصرف آب در کشور را در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: در خصوص استفاده مناسب از آب به ویژه در بخش کشاورزی و پایین بودن نرخ بهره وری در این بخش، ارائه آموزش های کاربردی ضروری است.
وی بر گسترش استفاده از کشت متناسب با شرایط منطقه تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از روش ها و سیستم های مدرن کشاورزی در بخش کشت آبیاری توسعه یابد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز را به عنوان یک راهبرد ذکر کرد و ادامه داد: باید نسبت به انسداد و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیر مجاز و جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز از چاه های مجاز اقدامات اساسی صورت پذیرد.
رحیمی زاده تشکیل ستاد صیانت از منابع آب در استان را ضروری برشمرد و اظهار کرد: برای ایجاد یک سیاست و راهبرد هماهنگ و همسو باید ستاد صیانت از منابع آب با حضور دستگاه های متولی در استان تشکیل شود.
وی تصریح کرد: با توجه وضعیت خاص استان یزد در مسئله آب، شورای حفاظت از منابع آب سالها قبل با محوریت استانداری تشکیل شده و برخی از اقدامات صورت گرفته است، که بهتر است آن شورا اکنون با تلفیق با ستاد صیانت از منابع آب و حمایت قضایی از آن تصمیمات و سیاست گذاری دقیقی انجام گیرد.

انتهای پیام