صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۱۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

گروه فرهنگی ـ هشتمین شب شعر ملی عاشورایی ویژه جامعه عشایری كشور در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، امین‌الله قربانی كشكولی، دبیر شب شعر عاشورایی عشایر كشور امروز، 9 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری هشتمین شب شعر ملی عاشورایی ویژه جامعه عشایری كشور در شیراز خبر داد و گفت: این مراسم در روز پنج‌شنبه، 12 مهرماه جاری مصادف با 24 محرم برگزار خواهد شد.
وی ساعت برگزاری این مراسم را بعد از نماز مغرب و عشا و مكان آن را مجتمع عشایر جنوب كشور واقع در شهر جدید صدرای شیراز اعلام كرد و گفت: در این مراسم جمعی از شاعران برجسته جامعه عشایری به شعرسرایی درباره عاشورا می‌پردازند.
قربانی كشكولی اظهار كرد: 90 قطعه شعر در قالب‌های مختلف از 40 شاعر عشایر كشور به دبیرخانه شب شعر عاشورایی عشایر ارسال شده است كه از این تعداد 10 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.
دبیر شب شعر عاشورایی عشایر كشور همچنین گفت: تاکنون از طریق برگزاری این شب شعر آئینی نزدیک به 330 شاعر جامعه عشایری شناسایی شده و جمع‌آوری 840 قطعه شعر و دل نوشته نیز حاصل برگزاری این شب شعر است.
وی، این برنامه را فرصتی برای شناسایی و معرفی شاعران عشایر دانست و گفت:‌ برخی از اشعاری که شب شعرهای عاشورایی عشایر خوانده شده امسال در عزاداری‌های دهه اول محرم در شهرهای بزرگ کشور استفاده شده است.
انتهای پیام