صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۲۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

گروه فرهنگی - اختتامیه هفته گردشگری با حضور فعالان و مسئولان حوزه گردشگری شب گذشته در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اختتامیه هفته گردشگری شب گذشته، 11 مهرماه در مؤسسه توانبخشی همدم برگزار شد.

در آغاز این مراسم ،زهرا حجت، مدیرعامل مؤسسه خیریه و توانبخشی دختران معلول و بی‌سرپرست همدم، با بیان اینکه این خیریه از سال 1361 جهت آموزش، توانبخشی و نگهداری دختران بی‌سرپرت و بدسرپرست که کم‌توانی ذهنی دارند، تشکیل شد، گفت: در حال حاضر 400 دختر با بهره‌های هوشی مختلف در این مؤسسه زندگی می‌کنند و به آن‌ها آموزش‌هایی داده می‌شود.

وی افزود: بسیاری از این دختران اگر خانواده‌ای داشتند که از آنان حمایتی صورت می‌گرفت در این محل زندگی نمی‌کردند، اظهار کرد: مربیان ما تمام توان خود را به کار گرفتند تا استعداد دختران را کشف و شکوفا کنند. دختران همدم آنقدر در رشته‎های هنری استعدادهای خوبی دارند که به جرات می‌توان گفت همدم جزو مؤسسه‌های نمونه کشور است.

حجت با تأکید بر اینکه زندگی 400 دختر خانه همدم هزینه‌های زیادی دارد، تصریح کرد: داروهای خاص برخی از دختران هزینه‌های زیادی دارد و تنها یک پنجم این هزینه را سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند و مابقی هزینه‌ها از طرف خیران به صورت نقدی و غیر نقدی تأمین می‌شود.

در ادامه ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری خراسان رضوی، با بیان اینکه کارهایی که ما در این دنیا انجام می‌دهیم در آخرت دیده می‌شود، گفت: معمولا نگاه‌های ما نگاه دنیایی است. اگر ما با دید باقیات الصالحات به دنیا بنگریم و با نگاه اعتقادی به مسائل نگاه کنیم، دنیا و آخرت مال خودمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ترازو خداوند برای سنجش اعمال کیلویی نیست، خاطرنشان کرد: خداوند نیت ما را از نظر اعتقادی می‌سنجد و به آن پاداش می‌دهد. همیشه سفره خداوند پهن است و این دنیا هم می‌گذرد. هر چقدر که قصر، هتل و... بسازید در انتها مرگ با ما خواهد بود و باید تمام مادیات را بگذاریم و برویم.

مکرمی‌فر در پایان گفت: بعد از مرگ توفیق را کسانی به دست می‌آورند که خدا لیاقت کمک را از میان ثروت‌هایشان به آنان بدهد. هر کدام از فرزندان همدم یک فرشته هستند که به کمک خیران نیاز دارند.

انتهای پیام