صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
معاون وزیر کار خبر داد:

گروه سیاست و اقتصاد - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال در بخش مشاغل خانگی ۳۶ هزار اشتغال ایجاد شده که بخشی از آن از طریق الگوی جدید کارآفرینی انجام شده است.

عیسی منصوری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص طرح‌های جدید اشتغال خانگی اظهار کرد: در گذشته قاعده‌ای در کشور بود مبنی بر اینکه هر فردی که قصد داشت شغل یا کسب وکار خانگی را شکل دهد، مجوزی درخواست می‌کرد، وام می‌گرفت و اعلام می‌شد که این فرد به طور رسمی شاغل شده است.

وی افزود: به تدریج که میزان وام کاهش پیدا کرد، شغل‌های خانگی ایجاد نمی‌شد. در گزارش‌ها نیز این همبستگی کاملا قابل مشاهده است.

منصوری بیان کرد: در وزارت کار زحمت زیادی کشیده شد که الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را طراحی کردند. یکی از مشخصات این کار این بود که خود وزارت کار از نقش دادن مجوز و وام خارج شد و از سازمان‌ها و نهاد‌هایی که می‌توانستند این الگو را پیاده کنند، دعوت به کار کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از این نهادها، نهاد جهاد دانشگاهی بود که ما در مرحله اول استان را به جهاد دانشگاهی واگذار کردیم. آن‌ها نیز زحمت زیادی کشید و تاکنون دستاورد‌های خوبی داشتند. در توافقی که با دولت داشتیم قرار است که گزارش پیشرفت کار را ارائه کنند.

وی ادامه داد: این الگو بیشتر بر این تاکید دارد که به زنجیره ارزش توجه و در گام اول به توانمندسازی گروه‌های هدف نگاه کنیم. یکی از مسائل اصلی اتصال به بازار این محصولات و کار‌ها و شبکه‌سازی است. این کار‌ها در حال انجام بوده که تاکنون حجم زیادی انجام شده و دستاورد‌های موفقی نیز داشته است.

منصوری تاکید کرد: امسال در بخش مشاغل خانگی ۳۶ هزار اشتغال داشتیم که بخشی از طریق الگوی جدید انجام شده است.

انتهای پیام