صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۵۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
حسن‌پور خبر داد:

گروه اجتماعی ـ معاون خدمات شهری شهرداری شیراز از اختصاص ۵۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران اربعین از شلمچه تا نقطه صفر مرزی توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد حسن‌پور، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز امروز، ۲۱ مهر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: ۵۰ اتوبوس برای حمل و نقل زائران از شلمچه تا نقطه صفر مرزی پیش‌بینی شده است و با توجه به افزایش ۱۸۵ اتوبوس به ناوگان درون شهری جای نگرانی برای کمبود اتوبوس شهری در شیراز نیست.
وی افزود: طی 5 سال گذشته، همه ساله شهرداری شیراز برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی موکب احمدبن موسی(ع) را ایجاد و خدماتی را در زمینه اسکان، بهداشت، غذا و ایمنی، خدماتی را ارائه کرده است.
حسن‌پور با بیان اینکه موکب احمدبن موسی(ع) در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کند، ادامه داد: حضور ۵۵۰ نیروی انسانی، ۵ خودروی آتش‌نشانی برای امدادرسانی و ۲۵ خودروی حمل زباله برای پاکسازی ۵۰ کیلومتر مسیر بخشی از این خدمات است.
وی از برپایی نانوایی سیار و توزیع نان رایگان بین زائران خبر داد و با اشاره به اینکه در گذشته مشکل کمبود اسکان و خدمات بهداشتی وجود داشت، گفت: ۱۸ هزار متر فضا با ۴ سکوی بزرگ برای اسکان ۱۲۰۰ زائر و ۵۰۰ متر فضا برای خدمات بهداشتی در نظر گرفته شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: طی فعالیت ۲۵ روز موکب احمدبن موسی(ع) علاوه بر پذیرایی، روزانه در هر سه وعده غذایی به ۵ هزار زائر خوراک داده می‌شود.
حسن‌پور برگزاری نماز جماعت، نمایشگاه واقعه کربلا، زیارت مجازی، پخش تیزرهای مذهبی را از اقدامات فرهنگی این موکب اعلام کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه اعضای اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات دوشنبه، 23 مهر به سمت شلمچه حرکت می‌کنند، گفت: این موکب در ایام اربعین خدمات مختلفی به زائران ارائه داد.
وی به مصوبه شورای شهر شیراز برای هزینه‌های موکب اشاره كرد و گفت: حدود یک میلیارد تومان برای فعالیت موکب احمدبن موسی(ع) در نظر گرفته شده است اما با مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده اجازه افزایش اعتبار وجود دارد.
حسن‌پور با بیان اینکه یکی از وظایف مهم شهرداری‌ها توجه به مسائل فرهنگی است، ورود به موضوع اربعین حسینی و ارائه خدمات به زائران را یک اقدام مهم در راستای اشاعه فرهنگ حسینی دانست.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با تأكید بر اینكه بسیاری از زائران اربعین حسینی را اهالی استان فارس و شهر شیراز تشکیل می‌دهند و این موضوع را موجب مباهات دانست.
انتهای پیام