صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۵۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

گروه معارف - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه حافظ سفری هم به یزد داشته است، گفت: باید مسیر فرهنگی حافظ از شیراز به یزد احیاء شود.

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد روز گذشته در آیین افتتاح نمایشگاه نقاشیخط و نونگاره‌های خط و نقش، استاد سید احمد علوی ابرقویی از مدرسان انجمن خوشنویسان با قدردانی از این استاد خوشنویس اظهار کرد: این شهرستان هنرمندان زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که مایه افتخار جامعه هستند.
جوادیان زاده با بیان اینکه حافظ سفری هم به یزد داشته است گفت: باید مسیر فرهنگی حافظ از شیراز به یزد احیاء شود.
محمدکاظمی نسب، فرماندار ابرکوه نیز در این مراسم با بیان اینکه علوی یکی از هنرمندان ابرکوهی در فارس است اظهار کرد: این هنرمند دارای کتابت بسم‌الله الرحمن الرحیم به خط نستعلیق است.
کاظمی نسب افزود: هنرمندان بسیاری از ابرکوه در کشور فعالیت دارند و مایه مباهات این شهرستان و جامعه هنرمندان ایران هستند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در ادامه با بیان اینکه هرم توسعه پایدار، قاعده آن توسعه فرهنگی است، ادامه داد: مؤلفه‌های ملی، بومی محلی، دینی مذهبی در توسعه فرهنگی جایگاه خاصی دارد.
وی اضافه کرد: هنر خوشنویسی یک اثر فرهنگی است که در بلوغ فرهنگی جامعه تأثیرگذار هست که در هنرهای هفت‌گانه به آن توجه شده است.
یادآور می‌شود سید احمد علوی ابرقویی که در مکتب استادان امیرخانی، کابلی، حیدری، جواهر پور و استاد دیرین کار کرده است، دارای آثاری چون کتاب رسم زیبا نوشتن، تحریر بسم‌الله الرحمن الرحیم در هفت هزار ترکیب گوناگون به خط شکسته، آثار نو و ابداعی با عنوان نو نگاره‌های خط و نقش، کتابت اشعار شعرای بزرگ قدیم و معاصر، برپایی نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و جمعی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه هنری خود دارد.
وی عضو هیئت ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران، مدرس انجمن خوشنویسان شیراز، مدرس مراکز علمی و هنری و دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام