صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۵۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

گروه فرهنگی ــ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اجتماع بزرگ اربعین یک کارگاه آموزشی برای چگونه زیستن است و پیام انسان‌دوستی و محبت به جوامع بشری می‌دهد.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محبی امروز 22 مهر در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین گفت: همایش پیاده‌روی اربعین نماد ارادت و عشق به ساحت اهل‌بیت(ع) است که همراه و هم‌سو با امام زمانشان جهت ریشه‌کنی ظلم در حمایت از مظلوم برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: اجتماع اربعین حسینی به لحاظ کمیت و تعداد نیز بسیار بی‌نظیر است؛ این اجتماع بزرگ یک کارگاه آموزشی برای چگونه زیستن است و پیام انسان‌دوستی و محبت به جوامع بشری می‌دهد.
عضو شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به این‌که اربعین به محور تجمع و اتحاد ملت‌های مسلمان تبدیل‌ شده، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین اجتماعی است که باایمان، اراده قلبی، عشق و علاقه مردم رقم می‌خورد و نماد دفاع از آزادی و آزادگی و صحنه زیبا و ارزشمند اخلاق، مهرورزی، صلابت و قدرت مسلمانان است.
استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث اربعین بر سه محور تکریم مردم عراق به‌عنوان میزبان، تقویت مرجعیت دینی در عراق و احترام به حاکمیت دولت عراق تأکید کرده‌اند که زائرین پیاده اربعین باید به این مسائل توجه جدی داشته باشند.
عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: خداوند متعال اراده کرده که با معارف عاشورا، معارف قرآنی را احیا و زنده کند و به همین دلیل اربعین امام حسین(ع) چهلم ویژه‌ای به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام