صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۵۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

گروه فرهنگی - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باوجود پیشرفت تکنولوژی، قصه‌گویی شفاهی رنگ نباخته‌است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شده تا قصه مبنای توجه باشد، اثر تربیتی آن است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی عصر امروز در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در محل مجتمع شهیدفرخی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه برگزار شد، بیان کرد: آنچه برای کانون مهم است این بوده که باوجود پیشرفت تکنولوژی هنوز این نوع از قصه‌گویی شفاهی رنگ نباخته‌‌است.

وی بابیان اینکه قصه، درس زندگی و انتقال‌دهنده تجارب خوب و مهم زندگی است، افزود: کسب تجربه از طریق قصه می‌تواند ما را در مسیر تربیت کودکان و نوجوانان قرار دهد و راه آینده بشر باشد چراکه قصه‌ساختن و گفتن و شنیدن از مهم‌ترین راه‌های کسب تجربه است.

زاهدی باتاکید بر اینکه یکی از دلایلی که باعث شده تا قصه مبنای توجه باشد، اثر تربیتی قصه است، خاطرنشان کرد: قصه‌ها سرشار از اصول اخلاقی و تربیتی بوده و میراث غنی نسل‌ها را به یکدیگر منتقل می‌کنند و ما در این جشنواره قصه‌گویی اخلاق، زشتی‌ها و دعوت به خوبی‌ها را در متون قصه ها دیدیم.

وی ادامه داد: در قصه، هم نمایش، هم فن و هم زبان بدن را دیدیم و در واقع قصه، ترکیبی از چند فن است،
حتی قصه یک رسانه بود و نشان داد که می‌تواند منتقل‌کننده پیام باشد و این پیام نقش خود را در اثرگذاری بر کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز نشان داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی یادآور شد: قصه‌گویی یکی از فعالیت‌هایی است که هیچگاه در کانون فراموش نشده‌ و اعضا و مربیان کانون هر روز بیان‌کننده قصه‌های خاصی هستند و کودکان همواره در مسیر هنر قرار دارند.

وی گفت: قصه‌گویی در استان ما در مرحله شهرستانی از شهریورماه آغاز شد و در ۲۳ مرکز ثابت و سیار صورت گرفت و ۲۶۳ اثر قصه‌گویی خلق شد و مورد ارزیابی داوران قرار گرفت که ۶۳ قصه در بخش بزرگسالان به مرحله استانی راه یافتند و در طول دو روز اجرای صحنه ای خود را ارائه دادند که ۱۱ قصه به مرحله منطقه‌ای که آبان‌ماه در اردبیل برگزار خواهد شد، راه یافتند.

زاهدی تاکید کرد: امید است بتوانیم باب قصه‌گویی را همواره باز نگه‌داشته و چراغ قصه‌گویی را در کانون روشن نگه‌داریم، چرا که کودکان به این نوع ادبیات بسیار علاقه‌دارند.

لازم به ذکر است، یست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامل بخش عمومی قصه ۹۰ ثانیه(فیلم)٬ بخش تخصصی شامل قصه‌گویی کلاسیک و قصه‌گویی خلاق و بخش علمی شامل مقالات بود.

انتهای پیام