صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۵۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

گروه اجتماعی - امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: مراسم راهپیمایی اربعین هشداری برای دشمنان اسلام دارد که دست از توطئه علیه مسلمانان بردارند و بدانند اگر مسلمانان در برابر استکبار جهانی متحد شوند، دشمنان هیچ‌ کاری نمی‌توانند بکنند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: به طور ویژه اربعین امام حسین(ع) زیارت دارد و شما هیچ‌کدام از ائمه و پیشوایان دین را نخواهید  یافت که زیارت اربعین داشته باشند. در واقع زیارت اربعین یک سنت دیرینه 1400 ساله است.
وی افزود: راهپیمایی اربعین را می‌توان بزرگ‌ترین تظاهرات و راهپیمایی تاریخ جهان آن هم با انگیزه ایمانی و معنوی نامگذاری کرد.
امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تأثیر جهانی این راهپیمایی وحدت آن است، بیان کرد: بیست میلیون جمعیت از صنف‌ها، ادیان و اغیار مختلف مسلمان، مسیحی و یهودی به زیارت امام حسین می‌آیند. این راهپیمایی تزکیه‌ای در نفوس مردم، جوانان و جهان اسلام ایجاد می‌کند و نمایش قدرت در صحنه بین‌الملل است.
رهبر ادامه داد: این معجزه تاریخ و در واقع احیای عاشورا و زنده نگه داشتن کربلا و یاد امام حسین است که در هیچ جای دنیا دیده نشده و حتی نمی‌توان آن را تصور کرد. در راهیمایی اربعین انسان‌های آزاده، والا وخالص را می‌بینیم که با پول و هزینه خودشان به زیارت رفته و مردم هم از جیب خود از زوار پذیرایی می‌کنند و این واقعاً بی‌سابقه است.
وی افزود: روزنامه واشنگتن پست از راهپیمایی اربعین به عنوان اعجاز و معجزه یاد می‌کند و از عظمت آن سخن به میان می آورد. این راهپیمایی پیامی است برای جهان اسلام و هشداری برای دشمنان اسلام دارد که دست از توطئه علیه مسلمانان بردارند و بدانند اگر مسلمانان در برابر استکبار جهانی متحد شوند، دشمنان هیچ‌ کاری نمی‌توانند بکنند.
وی گفت: سال گذشته گزارشی از یک مسیحی ارتدکس را به نام پروفسور الکساندر دوگین از کشور روسیه خواندم که برای اربعین به کربلا رفته و مطالب مفصلی درباره راهپیمایی اربعین نوشته بود که پیاده‌روی اربعین شبیه یک حادثه آخرالزمانی و مقدمه تحول جهانی است.
رهبر اظهار کرد: این راهپیمایی حرکتی است فرادولتی، فراملی و فرا کشوری و حرکتی نیست که دولت‌ها بتوانند آن را رقم بزنند. البته اینجا دو دولت ایران و عراق هستند که در صحنه‌ حضور دارند. اینکه اگر این حرکت به خوبی برگزار شود، هماهنگی دولت‌هایی را که در این موضوع دخیل‌اند می‌طلبد.
امام‌جمعه موقت اصفهان بیان کرد: تسهیلات و امکانات را کشورهای متداخل در این جریان یعنی ایران و عراق تا جایی که توانستند فراهم کرده‌ و می‌کنند اما من معتقدم مدیریت اصلی این راهپیمایی را خود سیدالشهدا انجام می‌دهند. این جاذبه عشق امام حسین است که مردم را به آنجا می‌کشد و باید این وحدت را با شعارهای واحد، که همان لبیک به امام حسین است، حفظ کرد.
انتهای پیام