صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۷۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
آیت‌الله دستغیب:

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان خبری با تأکید بر لزوم گسترش پاسخگویی به شبهات اعتقادی، جای تألیف کتبی در این زمینه را بسیار خالی دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت این آُستان مقدس در دیدار با مسئولان مؤسسه دارالإعلام مدرسة اهل‌البیت(ع) بیان کرد: تقویت پاسخگویی به شبهات دینی و ابهاماتی که در این زمینه ایجاد می‌‍‌شود از ضرورت حوزه‌های علمیه است.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت این مؤسسه و چنین مؤسساتی در خصوص نقد وهابیت ضرورت دارد، افزود: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی یک چهره شاخص در تشخیص نیازهای جامعه اسلامی از حیث پاسخ دادن به شبهات است؛ نه در طول این چهل سال بلکه سال‌های قبل از پیروزی انقلاب هم موفقیت‌های بسیار عالی داشتند. در این موقعیت با گسترش حوزه فعالیت ایشان در سطح مرجعیت، به مراتب بیشتر و بهتر از گذشته از فرصت‌ها استفاده کردند.
مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز با اشاره به اینکه مسئله ایجاد شبهات چیز تازه‌ای نیست، گفت: در طول تاریخ اسلام نسبت به عقاید مکتب تشیع و اهل بیت(ع) از هر فرصتی که پیش آمده، کسانی سوء استفاده کردند.
آیت‌الله دستغیب بیان کرد: ایجاد محدودیت‌ها، ظلم‌ها و جفاها یک طرف و قلم به دست گرفتن و القای شبهه در این عقاید حقه از طرف دیگر وجود داشته و دارد و بسیار مخل است و متأسفانه به طور پیوسته و دائم اقدام کردند که در عصر خود ائمه(ع) و خصوصاً بعد از آن هم بوده است.
وی با اشاره به اینکه کسانی که مسئولیت پاسخگویی به این شبهات و حفظ عقاید پیروان مکتب اهل بیت(ع) را عهده دار بودند در هر عصری خصوصاً در عصر حاضر خوب کار کردند، بیان کرد: این همه تلاش می‌شود و نیروهای ورزیده و خوب، مراتب و مدارج را می‌گذرانند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در برنامه‌های تبلیغی، گاهی پاسخ گفتن به شبهات و پاک کردن ذهن مردم اعم از عوام یا کسانی که مقداری هم تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دارند به زبان خودشان مهم تر از سایر موارد است. گاهی ممکن است یک ساعت سخنرانی برای مخاطب آنچنان فایده‌بخش نباشد اما یک نفر یک سوال می‌کند و پاسخش در ظرف چند دقیقه داده می‌شود و این بسیار مفید واقع می‌شود، همچنین برگزاری کلاس در رشته‌های تخصصی و پاسخگویی به شبهات، ارزشمند، مفید و مؤثر است.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به اینکه بزرگانی از حوزه‌های علمیه گفتند ما از شبهات باکی نداریم و تمام اینها پاسخ دارد و باید استقبال کنیم، گفت: از این جهت که وقتی شبهات القا می‌شود آماده می شویم برای جمع‌آوری پاسخ‌هایی که گاهی ممکن است حتی در همین زمان بعد از چهارده قرن هم در بعضی موارد شاید به آن توجه نشده باشد و باید آنها را از بین منابع بیرون بکشیم و ارائه کنیم.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شاید اگر این عِرق بر شبهات نبود زیاد هم دنبال اینها نبودیم و برای خیلی‌ها همینطور مجهول می‌ماند، خصوصاً که در شبهه‌زدایی فقط به پیروان مکتب اهل بیت(ع) اکتفا نمی‌کنید. شما به این ترتیب از انتخابِ مراتب، معلوم است که دنبال این هستید که اهل سنت را که با اهل بیت(ع) مشکلی نداشتند و با مردمی که اهل تشیع بودند و در کلیات مشکلی نداشتند، شبهاتشان را برطرف کنید ولکن الان هم آنها و هم شیعیان، خیلی در معرض تهدید هستیم.
وی با ابراز امیدواری از پیشرفت بیشتر در زمینه رفع شبهات، ضمن تشکر بابت انتشار کتابهایی در این زمینه، گفتند: جای این قبیل تألیفات بسیار خالی است.
تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) گفت: ما هم اینجا با دوستان آماده‌ایم تا هر نوع کاری که بضاعت ما باشد و از عهده ما بر بیاید انجام دهیم، از جمله حوزه ها یا مراکز تخصصی که تحت پوشش است و هم از ظرفیت آستان مقدس آماده ایم در زمینه های مختلف همکاری کنیم.
یادآور می شود، مؤسسه دارالإعلام مدرسة اهل‌البیت(ع) با حمایت مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سال 1389، با هدف شناخت، نقد افکار انحرافی وهابیت و جریان‌های سلفی، دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در جهت مقابله با آنان به همت و تلاش عدّه‌ای از صاحب‌نظران برجسته و اساتید و محققین، در عرصه آموزش، پژوهش و نشر، فعالیت جدی خود را تحت مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مکارم آغاز کرد.
انتهای پیام