صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۷۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

گروه سیاسی - نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: ملت و نظام اسلامی اگر با مفاهیم قرآنی در صحنه‌ها حضور داشته باشند، توطئه‌های دشمنان و ابرقدرت‌های دنیا هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه دراستان امروز در نشست هم‌اندیشی همایش بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: از شاخصه‌های مهم و محورهای وجودی امام راحل(ره)، توجه به مفاهیم قرآن و ایمان به وعده‌های الهی بود و آنچه امام(ره) را قبل و بعد از انقلاب محکم و استوار نگه داشت ایمان به تحقق وعده پروردگار بود.
وی با اشاره به شخصیت عرفانی و الهی امام خمینی(ره)، افزود: امام راحل(ره) همان‌طوری که ایمان واقعی به تحقق وعده‌های الهی داشت، به ملت و عزم راسخ آن‌ها برای تغییر وضعیت و رهایی از چنگ طاغوتیان، ایمان داشت و برهمین اساس برای رسیدن به هدف لحظه‌ای عقب نکشید.
وی بیان کرد: ایمان به وعده‌های الهی قطعی است زیرا قرآن می‌فرماید: «إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ» و این‌یک اصل قرآنی است و وعده‌های الهی برای قومی به تحقق می‌رسد که خودش برای تحول وارد میدان شود و ملت ما با توکل به وعده‌های الهی و رهنمودهای امام راحل به پیروزی رسید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی افزود: امام خمینی(ره) درهمه صحنه‌های انقلاب و بعد از آن، خداوند متعال را حاضر و ناظر می‌دید و رسیدن به همه اهداف را از عنایات او می‌دانست به‌طوری‌که پس از پیروزی در عملیات فتح خرمشهر، ایشان فرمودند: «خداوند خرمشهر را آزاد کرد» هرچند همه مردم تلاش رزمندگان را عامل پیروزی می‌دانستند.
وی عنوان کرد: آیه «حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ» یکی از آیاتی بود که انقلاب ما با تأسی به آن به پیروزی رسید.
یعقوبی افزود: هرجایی که ایمان به پروردگار و ایمان به وعده‌های الهی باشد، استقامت و پایداری‌ها بیشتر خواهد شد و اگر این مسئله در جامعه دینی به فرهنگ عمومی تبدیل شود در بسیاری از کارها موفق خواهیم شد.
وی تأکید کرد: تحریم و تحلیل در دستان خداوند است و تحریم‌های آمریکا برای از پای درآوردن ملت مؤمن ما جایگاهی ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: ملت و نظام ما اگر با مفاهیم قرآنی درصحنه‌ها حضور داشته باشد، توطئه‌های دشمنان و ابرقدرت‌های دنیا هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.
وی در این نشست از رؤسای دانشگاه‌های استان خواست پایان‌نامه‌های دانشجویان را به سمت مفاهیم دینی و قرآنی سوق دهند تا فرهنگ قرآن در جامعه ساری و جاری شود.
انتهای پیام.