صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۸۰۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه لرستان گفت: دین با وقوع انقلاب اسلامی بازگشت و از نگاه انقلابی، خیزش توده مردم با تکیه بر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی صورت گرفت و آمریکا با تمام این شعارها چالش دارد.

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، دوشنبه، 30 مهرماه، در نود و هشتمین شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، گفت: متاسفانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلایل مختلف ، وجه‌المصالحه دعواهای سیاسی و جناحی شده و به نظر می‌آید شعار ملی مبارزه با استکبار تضعیف شده است .
وی افزود: این موضوع تا جایی پیش رفت که آیا ما شعار «مرگ بر آمریکا» را سر بدهیم یا خیر؟ و یا بر پرچم اسرائل پا بکوبیم یا نه؟ و از چند منظر می‌توان به این موضوع نگریست. یک نگاه، نگاه دینی است و ما به‎عنوان مسلمان باید بنا بر تاکیدات دین مبین اسلام در همه  مراحل زندگی خود به‌دنبال مبارزه با استیلای سلطه‌گران باشیم که یکی‌از این قواعد و آموزه‌های دینی ماست .
کشکولی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی دین در حدود چهارصد سال به انزوا رفت و در قطب شرق و غرب نگاه درستی به آن وجود نداشت و دین حذف شده بود، دین با وقوع انقلاب اسلامی بازگشت و بازایی دینی صورت گرفت . از نگاه انقلابی ، خیزش توده مردم با تکیه بر شعار، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی صورت گرفت و آمریکا با تمام این شعارها چالش دارد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در ادامه از نگاه ملی، عقلی و سیاسی به این موضوع پرداخت و اظهارکرد: از نگاه ملی، عقلی و سیاسی هم دوره بیست و چند ساله استیلای آمریکا بر کشور ما چالش‌هایی داشته است که از نگاه افراد ملی‌گرا و سیاسی هم محکوم است. اول این‌که دولت ملی مصدق و آیت‌الله کاشانی توسط آمریکا ساقط شد و یا دهان همه مجاهدین دینی، ملی و حتی مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها را بستند. با تصویب قانون کاپیتولاسیون، ملت ایران را تحقیر کردند و همه  امور کشور در دست سفارت آمریکا و مستشاران نظامی‌شان بود و این یعنی یک استیلای کامل و نادیده گرفتن و نابود کردن ایران. در جنگ اسرائیل با مسلمانان هم همه  هزینه‌ها از جیب ملت ایران پرداخت می شد .
وی ادامه داد: با خروج انگلستان از شرق کانال سوئز و حرکت به سمت فلسطین، لقب زشت ژاندارم خلیج‌فارس را به ما دادند که بعضاً به اشتباه بر آن تاکید می‌شود . ژاندارم خلیج فارس یعنی حافظ منابع آمریکا و غرب در خلیج فارس .
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان سپس بر لزوم حرکت در مسیر آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد و افزود: امام راحل به ما فرمود که آمریکا شیطان بزرگ است و ما اگر می‌خواهیم در خط امام حرکت کنیم باید این گفته را پیش‌روی خود قرار دهیم .
وی با اشاره به اهمیت موضوع راهپیمایی 13 آبان، اضافه کرد: نزدیک به 70 سال است که آمریکا بغیر از چپاول، غارت، جنگ، تحریم و ... هیچ چیزی برای ملت ایران به ارمغان نیاورد است و از همین روی لازم است به راهپیمایی 13 آبان به‌عنوان یک کارگاه بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی بنگریم و همه پای کار بیاییم و به حضور دانش‌آموزان بسنده نکنیم .
 کشکولی تصریح کرد: امروز خوشبختانه یک تغییر موازنه کلی در جهان صورت گرفته و آمریکا دچار عفول شده است و ما امروز تبدیل به قدرتی غیر قابل انکار شده‌ایم که در منطقه و معادلات جهانی ما نقش تعیین کننده داریم و در لبنان، عراق، سوریه و فلسطین ما پیروز هستیم .

انتهای پیام