صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۸۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

گروه اجتماعی- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، گفت: اگر وضعیت دانشگاه‌های ایران بعد از انقلاب اسلامی را تحلیل کنیم، در می‌یابیم حضور روحانیون به عنوان الگوی دین در دانشگاه‌ها موجب تعالی معنویت و فرهنگ اسلامی در محیط دانشگاه شده و امروز بیشتر از گذشته حضور این عزیزان در دانشگاه‌ها احساس می‌شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان امروز، 1 آبان در آغاز کارگاه آموزشی شیوه‌های جذب مخاطب و جلسه هم اندیشی ائمه جماعت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: اگر وضعیت دانشگاه‌های ایران بعد از انقلاب اسلامی را تحلیل کنیم، در می‌یابیم حضور روحانیون به عنوان الگوی دین در دانشگاه‌ها موجب تعالی معنویت و فرهنگ اسلامی در محیط دانشگاه شده و امروز بیشتر از گذشته حضور این عزیزان در دانشگاه‌ها احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب دانشگاه‌ها را سکولار بنا کرده بودند، افزود: در بعضی از دانشگاه‌ها با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و علی رغم حضور پررنگ روحانیت، هنوز کسانی هستند که با مبانی دین مشکل داشته و اندیشه های سکولاری دارند. شناسایی و مقابله با تبلیغ عقاید سکولار از وظایف مهم روحانیون در دانشگاه‌ها است.
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده افزود: دوران بعد از انقلاب اسلامی دوران طلایی است،‌ علما در همه سازمان‌ها و نهادها حضور دارند و حکومت دست انقلاب و انقلابیون است و یک سید بزرگوار از سلاله خوبان و نیکان سکان داری کشتی انقلاب را برعهده دارد در چنین فضایی ولنگاری فرهنگی، بد عمل کردن، ذهنیت سکولار داشتن و در کشتی انقلاب نشستن و آن را سوراخ کردن برای ما پذیرفته نیست و باید با این مسئله با هوشیاری کامل برخورد شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، گفت: حضور روحانیت در دانشگاه و تردد با عبا، قبا و عمامه، نشانی اسلام و عَلَم هدایت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و آمادگی برای ایفای نقش و تبلیغ دین در جامعه اسلامی بوده و بسیار تأثیرگذار است.
وی از برگزاری ادواری کارگاه‌های ائمه جماعت در واحدهای استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: امیدوارم این دور هم نشستن‌ها و برگزاری چنین جلساتی سعادت و نیکبختی در این عالم و عالم آخرت را در پی داشته باشد و با همفکری و هم افزایی و با تمام قوا موانع رشد دین در دانشگاه را شناسایی و پیگری کنیم تا وضعیت دانشگاه را به وضعیت مطلوب برسانیم و متحول کنیم.
انتهای پیام