صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۸۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
آیت‌الله اعرافی:

گروه اجتماعی ــ رییس حوزه‌های علمیه کشور گفت: مردم، دولت و نهاد روحانیت، تکلیف ملی، اخلاقی و شرعی دارند که در زمینه مسائل مهم کشور از جمله بحران آب و عوارض ناشی از آن مسئولانه برخورد کنند.

به گزارش ایکنا از قم؛ آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز 3 آبان در دیدار با اعضای سازمان نقشه برداری کشور عنوان کرد: مدیران دولتی به جای تمرکز صرف بر مسائل سیاسی و کوتاه مدت، باید به مسائل میان مدت و بلند مدت نیز بپردازند.

رئیس جامعه المصطفی با انتقاد از عدم همسویی و انسجام میان نهادهای مختلف اجتماعی اظهار کرد: برای حل مشکلات مختلف باید میان دستگاه‌های مختلف جامعه، تعامل و همسویی رخ دهد و در غیر این صورت، مشکلی حل نمی‌شود. 

وی افزود: حوزه‌ی علمیه نهادی است که هم شأن علمی دارد و هم شأن عملی‌، یعنی این نهاد نسبت به نهادهای حاکمیتی باید ارائه راهکار و همراهی داشته باشد و نسبت به مردم نیز باید پاسخگو و راهنما باشد.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر لزوم پرداختن به پژوهش‌های تخصصی تر از منظر فقه، اخلاق، کلام و فلسفه تصریح کرد: یکی از محورهایی که جهت همکاری میان دولت و حوزه وجود دارد، پرداختن علمی و تخصصی از منظر فقه، اخلاق و فلسفه به مسائل و مشکلات جدید است که حوزه علمیه در این زمینه تولید علم کرده است و مسئولان باید با مراجعه به این منابع از آن‌ها استفاده‌ی عملی کنند.
انتهای پیام