صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۱۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

گروه فرهنگی ـ معاون استاندار لرستان با بیان این‌که گردشگرانی که اکنون به استان می‌آیند برای لرستان تولید ثروت نداشتند، چون نتوانستیم از صنعت گردشگری درآمدزایی کنیم، گفت: همزمان با انجام طرح‌های مطالعاتی، میراث فرهنگی استان به‌دنبال واگذاری جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی و پیداکردن سرمایه‌گذار برای تک تک آن‌ها باشد.

به گزارش ایکنا از لرستان، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان امروز، 13 آبان در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، اظهارکرد: در استان ما صنعت گردشگری جوان است و سابقه طولانی ندارد و ما در ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات به گردشگران عقب هستیم.
وی ادامه داد: ما هیچ طرح مکتوب و مدونی برای هیچ‌کدام از جاذبه‌های گردشگری و توریستی استان نداریم یا این‌که این طرح‌ها گرفتار سلیقه مدیران می‌شوند که علی‌رغم مطالعاتی که انجام شده هیچ فایل دسترسی از آن‌ها وجود ندارد.
مرادپور یادآور شد: در جلسات چند روز گذشته مصوب شد که مدیرکل میراث فرهنگی دستور دادند که مطالعات پُل معلق دره‌خزینه و چشمه‌های داخل قلعه فلک‌الافلاک هم انجام دهد.
معاون استاندار لرستان افزود: در این جلسه می‌شود مصوب شود مطالعات و طرح ساماندهی بیشه، کهمان و ونایی و چشمه‌های خرم‌آباد به صورت طرح‌های اجرایی و خارج از طرح جامعه مطالعه شوند.
وی درباره آبشار نوژیان و وارک تصریح کرد: قرار شده جاده سلامت به‌سمت آبشار وارک ایجاد شود ولی در هر حال باید طرح مطالعاتی این دو انجام شود.
مرادپور خاطرنشان کرد: گردشگرانی که اکنون به استان می‌آیند برای لرستان تولید ثروت نداشتند چون نتوانستیم از صنعت گردشگری درآمدزایی کنیم.
وی گفت: همزمان با انجام طرح‌های مطالعاتی، میراث فرهنگی استان به‌دنبال واگذاری جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی و پیداکردن سرمایه‌گذار برای تک تک آن‌ها باشد.

آمادگی لازم را جهت استقبال از گردشگران را داشته باشیم

سیدامین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در این جلسه دستورکار جلسه را بررسی مشکلات مناطق گردشگری آبشار بیشه خرم‌آباد، ونایی بروجرد و کهمان الشتر دانست و گفت: حل این مشکلات نیازمند همکاری بیشتر سایر دستگاه‌های مرتبط با گردشگری است.
وی افزود: فعالیت واحدهای غیر‌مجاز و غیر استاندارد، تصرف اراضی ملی، تجاوز به حریم رودخانه، عدم مالکیت قانونی و وجود اقامتگاه‌های غیرمجاز از عمده مشکلات این مناطق گردشگری است.
قاسمی با اشاره به چهار فصل بودن لرستان و گردشگری زمستانی اظهارکرد: بایستی آمادگی لازم را جهت استقبال از گردشگران را داشته باشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در پایان گفت: تامین اعتبار مالی لازم جهت مطالعه و بازنگری طرح جامع گردشگری استان، تهیه طرح ساماندهی آبشارهای لرستان و چشمه‌های خرم‌آباد از موارد مهم حوزه گردشگری لرستان است.


انتهای پیام