صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۱۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: در دهه وقف که از ۱۵ آبان‌ماه آغاز می‌شود، ۸۵ ویژه‌برنامه با هدف ترویج فرهنگ وقف در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز در نشست خبری به‌مناسبت دهه وقف، گفت: در دهه وقف که از 15 آبان‌ماه آغاز می‌شود، 85 ویژه برنامه با هدف ترویج فرهنگ وقف در سطح استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همایش یاوران وقف، نشست‌های تخصصی با صنف‌های مختلف جهت تبلیغ و نشر فرهنگ وقف و راهکارهای ایجاد وقف جدید مطابق با نیاز روز، فعال‌سازی انجمن‌های یاوران وقف در حوزه‌های مختلف و برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در شهرستان‌های مختلف از جمله این برنامه‌هاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: وقف تعلق به دین یا گروه خاصی ندارد، بلکه از زمان حضرت آدم به وجود آمده و در جوامع مختلف با اعتقادها و گرایش‌های متفاوت، همواره شاهد وقف بوده‌ایم.
وی افزود: در کشورمان ایران، وقف در دوره‌های مختلف شاهد فراز و نشیب بوده است، بطوری که در دوره صفویان رونق داشت، اما بعد از آن، تا پیروزی انقلاب اسلامی، دچار رکود شد، تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید و فرهنگ وقف گسترش بسیاری یافت.
مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: وقف، با فقر مبارزه می‌کند، که این فقر شامل فقر فرهنگی و اقتصادی می‌شود؛ هر جامعه‌ای که وقف در آن رونق بیشتری داشته باشد، فقر کمتری خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: وقف در حوزه‌های مختلف از جمله ازدواج جوانان، ایتام، کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند، درمان بیماران و غیره می‌تواند گره گشا باشد.

انتهای پیام