صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۲۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
خاتمی:

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت عنصر پیروزی ملت ایران بوده است و خواهد بود و فکر و منطق امام حسین(ع) برای همیشه زنده خواهد ماند.

به گزارش ایکنا از کرمان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری دیروز جمعه، 18 آبان در نوزدهمین یادواره شهدای ماهان و دومین سالگرد تدفین سه شهید گمنام این شهر گفت: شهادت عنصر پیروزی ملت ایران بوده است و خواهد بود و فکر و منطق امام حسین(ع) برای همیشه زنده خواهد ماند.
وی با بیان اینکه مدال شهادت بالاترین مدال است، افزود: این مدال نیز برای خانواده آن‌‌ها هم هست، شهدا همیشه ناظر بر ما هستند و مزار شهدا محل عبور و مرور ملائکه خداوند است.
آیت‌الله خاتمی عناصری را که در شناسنامه همه شهرها باید لحاظ شود، اسامی و تعداد شهدا، آزادگان و جانبازان، علما و دانشمندان برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی 40 سال با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است، هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم، 6 کودتای ناکام و تحریم‌های زیادی را تحمل کردیم و هیچ وقت به بن‌بست نرسیده‌ایم و کشور هیچوقت شرایط بحرانی به خود ندیده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر کشور ما در اوج تحریم‌ها بوده و شرایط خطیری بر دوش همه ما است، همه باید مراقب باشند تا به فضل الهی و با سرمایه شهادت این خطرات را مثل خطرات قبلی از سر بگذرانیم.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری به خطراتی که جامعه انقلابی را تهدید می‌کند اشاره کرد و سستی، باختن روحیه و خالی کردن میدان را از نخستین خطر جامعه انقلابی عنوان و تاکید کرد: اگر ما مانند عربستان با آمریکا اهل سازش بودیم، امروز آمریکا کاری به ما نداشت، ملت ایران ملتی نیست که خسته شود و روحیه خود را ببازد.
وی گفت: امروز اکثر تحلیل‌گران آمریکایی اذعان می‌کنند که آمریکا در عرصه قدرت نرم و سخت در حال فروپاشی است و امسال بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: 40 سال از گردنه‌های سخت عبور کردیم، زمانی که حتی یک دانه گندم در سیلوها وجود نداشت، اما کشور روی بحران را به خود ندید و امروز آمریکا به دنبال القا کردن فرهنگ ما نمی‌توانیم در جامعه است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع 100 هزار نفری بسیجیان افزود: ایشان فرمودند، بنده در مقابل و تحلیل غلط خواهم ایستاد.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بی‌صبری چهارمین خطر جامعه انقلابی است، اظهار کرد: دشمن به دنبال خسته کردن ملت ایران است و شیطنت‌های آمریکا به اوج خود رسیده و تاکنون آمریکا خبیث‌تر از ترامپ به خودش رئیس‌جمهوری ندیده است.
آیت‌الله خاتمی تنها راه موفق شدن را مقابله کردن با دشمن برشمرد و تصریح کرد: زمانی در همین کشور، بعضی از افراد در روزنامه‌های زنجیره‌ای خود به گونه‌ای از مذاکره سخن می‌گفتند که الان تمام مشکلات حل شده است و تیتر روزنامه‌ها را با روز بدون تحریم پر کردند.
وی گفت: اختلاف، خطر دیگری است که جامعه را تهدید می‌کند، وحدت عنصر پیروزی است و آن‌هایی که از فتنه‌گران حمایت می‌کنند به دنبال وحدت نیستند.
آیت‌الله خاتمی نافرمانی از امر رهبری و اشرافی‌گری را از دیگر خطرات جامعه انقلابی برشمرد و تأکید کرد: امروز باید از رهبری اطاعت کنیم، رهبری تنها عامل وحدت است و همه با هم با عمل کردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری به‌ویژه در بخش اقتصادی و رفتن به سمت ساده‌زیستی با لرزه‌های خارجی می‌توان مقابله کرد.
انتهای پیام