صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

گروه اجتماعی ـ رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: هیچ باقیات صالحاتی برتر از اهدای عضو و زندگی بخشیدن به دیگران نیست.

به گزارش ایکنا از همدان، مجید حمیدی، رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برترین باقیات صالحات اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو است چراکه موجب زندگی بخشیدن به یک فرد، یک نسل و شادی و آرامش در بین خانواده این بیماران خواهد بود.
وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر نیمی از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی رضایت به اهدای اعضای این بیماران نمی‌دهند در حالی که هیچ کار خیر و خداپسندانه ای بالاتر از این نیست که فردی به زندگی برگردد.
حمیدی با اشاره به اینکه با خاک کردن این بیماران سرمایه های ارزشمندی خاک می شود افزود: باید مردم نسبت به بیماران مرگ مغزی اطلاعات بیشتری کسب کنند و بدانند که این بیماران هیچ گاه به زندگی باز نخواهند گشت.
وی تأکید کرد: با اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی، علاوه بر اینکه بیماران نیازمند عضو از درد و رنج بیماری نجات پیدا می‌کنند، از هزینه‌های درمانی آنان نیز کاسته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود اینکه در کشور ما آمار بیماران مرگ مغزی زیاد است اما فرهنگ اهدای عضو هنوز به خوبی نهادینه نشده و اکنون شاهد از دست دادن بسیاری از این سرمایه‌ها هستیم.
وی در پایان گفت: در سال جاری 17 همدانی که دچار مرگ مغزی شده بودند، اعضای خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام