صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۲۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

گروه اجتماعی - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز گفت: ۲۰۰ مددجوی تحت حمایت با گذراندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مسیر ایجاد فرصت شغلی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال قرار گرفتند.

شاهین رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای حرکت مددجویان در مسیر کسب استقلال اقتصادی، اظهار کرد: ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای، مشاوره و راهنمایی شغلی، معرفی به مراکز کاریابی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و نظارت پس از اجرای طرح‌های خودکفایی پنج رکن اصلی فعالیت‌های بخش اشتغال کمیته امداد را تشکیل می‌دهد.
وی توانمندسازی خانوارهای مددجو و خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد را مهم‌ترین هدف کمیته امداد عنوان کرد و افزود: 200 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان البرز با گذراندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در مسیر ایجاد فرصت شغلی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال قرار گرفتند.
رضایی آموزش‌های مهارتی را پیش‌نیاز اشتغال دانست و گفت: مددجویان فاقد مهارت دوره‌های آموزشی را در مراکز معتبر و مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین در قالب استادشاگردی در کارگاه‌های کوچک می‌گذرانند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه کارشناسان اشتغال پس از اجرای طرح‌های خودکفایی به‌طور مستمر بر نحوه عملکرد مددجویان مجری طرح نظارت می‌کنند یادآور شد: تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد تا سقف بیست میلیون تومان با تنوع حدود یکصد شغل و از سوی بانک‌ها و صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود.
انتهای پیام