صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۲۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

گروه اجتماعی - همزمان با ماه ربیع الاول و هفته وقف آستان مقدس سیدحمزه(ع) تبریز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با ماه ربیع‌الاول و هفته گرامیداشت وقف آستان مقدس سیدحمزه(ع) تبریز با حضور مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان و روحانیون استان، غباروبی و عطرافشانی شد.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، در این آیین، ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول، بیان کرد: مقام معظم رهبری بیانات گوهربار فراوانی در رابطه با اهمیت تکریم و احترام به امام‌زادگان(ع) و بقاع متبرکه بیان فرمودند که یکی از مهم‌ترین این جملات، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، ما نیز در این رابطه تلاش می‌کنیم اما هنوز هم با سطح مطلوب فاصله بسیاری داریم.
وی با بیان اینکه احترام و تکریم امام‌زادگان(ع) در حقیقت احترام به فرزندان اهل‌بیت(ع) و شعائر الهی است، تشریح کرد: استان ما از نعمت وجود امام‌زادگان(ع) بی‌بهره نمانده و بقاع متبرکه بسیاری در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که بقعه‌ی متبرکه امام‌زاده سید حمزه(ع) از جمله آن است.
حجت‌الاسلام مصایبی با تاکید بر اینکه در تمامی مناسبت‌های سال امام‌زادگان(ع) استان همواره میزبان مردم هستند، خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره خانواده و مشاوره حقوقی به همراه دیگر برنامه‌ها در امام‌زاده سید حمزه(ع) فعال بوده و ما در برگزاری برنامه‌ها، صرفا بر روزهای خاص تمرکز نکرده‌ایم.
گفتنی است، امامزاده سید حمزه(ع) تبریز با ۱۶ واسطه به هفتمین امام معصوم شیعیان حضرت امام موسی بن جعفر(ع) می‌رسد.

انتهای پیام