صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

گروه فعالیت‌های قرآنی- محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی، مدیرکل قرآنی مجمع‌جهانی تقریب مذاهب اسلامی، قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم، مددجویان زندان مرکزی سنندج و جمعی از مسئولین اداره کل زندانهای کردستان امروز، 21 آبان ماه در زندان مرکزی سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی، مدیرکل قرآنی مجمع‌جهانی تقریب مذاهب اسلامی، قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم، مددجویان زندان مرکزی سنندج و جمعی از مسئولین اداره کل زندانهای کردستان امروز، 21 آبان ماه در زندان مرکزی سنندج برگزار شد.
حمیدرضا جهانگیری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندانهای کردستان در ابتدای این محفل قرآنی از برگزاری مستمر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در زندان‌های استان خبر داد.
وی افزود: در سال گذشته هفت هزار نفر از زندانیان استان در کلاس‌های مختلف آموزش قرآن کریم شرکت کرده و موفق به اخذ گواهینامه در رشته‌های مختلف قرآنی از جمله حفظ، تفسیر، تجوید و … شدند.
جهانگیری فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها را ابزاری بسیار مؤثر برای بازاجتماعی کردن زندانیان دانست و عنوان کرد: یکی از بهترین راهکارها در کمک به بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه، استفاده از کلام الهی در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌ها است که خوشبختانه این مهم در راکز اصلاحی و تربیتی استان به عنوان یک اصل همواره مورد توجه قرار گرفته است.
وی ویژه برنامه قرآنی «صبح روشن» را یکی از برنامه های قرآنی مهم در زندانهای کشور و از جمله کردستان قلمداد کرد و گفت: در این ویژه برنامه قرآنی که همه روزه راس ساعت ۳۰/۸ صبح شروع و تا ساعت ۹ ادامه می یابد، یک صفحه از قرآن کریم تلاوت و در ادامه تفسیر آن نیز برای مددجویان ارائه می شود.
معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در زندان‌های کردستان صرفا محدود به زندانیان نیست، اعلام کرد: در زندان‌های کردستان آموزش‌ها و برنامه‌های قرآنی بین پرسنل کادر و وظیفه نیز همچون زندانیان برگزار می‌شود و از این آموزش ها در مسیر خدمت هرچه بهتر و بیشتر به زندانیان و خانواده‌های آنان استفاده می‌شود.
کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان فعالیت‌های قرآنی در زندان مرکزی سنندج را وصف ناپذیر دانست و گفت:‌ زندان مرکزی سنندج یکی از مراکز مهم و موفق در سطح استان در امر آموزش مفاهیم قرآنی می باشد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص وحدت میان مسلمانان یادآور شد: عزت و اقتدار مسلمانان با تمسک آنان به قرآن و راه و روش پیامبر رحمت(ص)، حاصل می‌شود.
یادآور می‌شود؛ در این محفل معنوی آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان برجسته قرائت و به این ترتیب شمیم عطر قرآن، فضای زندان مرکزی سنندج را معطر کرد.
انتهای پیام