صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه به زودی مرکز قرآنی برای برگزاری کلاس‌های قرآنی در این شهرستان راه اندازی می‌شود، گفت: نهمین وقف در سال جاری برای فعالیت‌های قرآنی در دهه وقف به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی خواه، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری، 8 مورد وقف برای انجام امور خیریه در روستاهای نوده انقلاب، گاج و علم و فناوری در سبزوار به ثبت رسیده، اظهار کرد: نهمین وقف در سال جاری برای فعالیت‌های قرآنی در جوار امامزاده شعیب(ع) در دهه وقف به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه ارزش این موقوفه 3 میلیارد ریال است، افزود: یکی از فرزندان شهدا، ملکی را با 134 متر زمین برای فعالیت‌های قرآنی وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه ارزش موقوفات به ثبت رسیده از ابتدای سال 97 به مبلغ تثریبی 15 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: با پبگیری در زمینه وقف برای فعالیت‌های قرآنی یک وقف دیگر در روستای نوده انقلاب امسال ثبت شده است که در آن یکی از خیرین سه دانگ از منزل خودش را در این زمینه وقف کردند.


حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه تصریح کرد: در حال حاضر حدود 300 نفر قرآن آموز در رشته‌های مختلف قرآنی برای یادگیری روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن ثبت کرده‌اند.


وی با تاکید بر اینکه به دنبال ساماندهی امور قرآنی و ایجاد مرکز قرآنی در سبزوار هستیم، اضافه کرد: این مرکز قرآنی که به زودی راه اندازی می‌شود دارای چهار کلاس است که هر کدام از آن‌ها گنجایش 20 نفر را دارد.

انتهای پیام/